" width="560" height="315" frameborder="0">
Zajímavé je, že Google se termínu sociální síť již od začátku bránil. Nechtěl být srovnáván s Facebookem (byť princip byl prakticky shodný), ale G+ měl být jakousi sociální vrstvou spojující všechny ostatní produkty Googlu (YouTube, Mapy, Gmail, Disk, Android apod.).
Google nikdy přímo nepřiznal, že by G+ byl neúspěšný. Zároveň ale poslední tři čtyři roky nekomentuje ani jeho úspěch, neukazuje žádné hmatatelné výsledky, žádná čísla. Greg Miernicki spočítal, že je na G+ aktuálně 3,15 miliardy účtů a 3,6 milionu komunit. Jde o oficiální čísla převzatá ze sitemap Googlu. Už ale není jasné, kolik z nich je skutečně aktivních. Mít účet (spousta lidí o něm asi ani neví) a síť skutečně používat je velký rozdíl.
Google Plus má 3,15 miliardy účtů
Faktem nicméně zůstává, že „plusko“ už ve firmě nemá prioritu. Není to zcela ztracený produkt, takové Google bez milosti ruší, ale zároveň už nedostává tolik prostoru. A co víc, sám Google jej roztrhal na několik zvláštních služeb.
Od začátku to byla síť spojující všechno. Jenže po odchodu šéfa a hlavní zastánce G+ Vica Gundotry se vše změnilo. Účet na Googlu+ již nebyl zakládán automaticky při každé registrace ve službách Googlu. Zrušena byla závislost YouTubu na G+. Nakonec služba dostala ještě nového šéfa a pod ním došlo k dalším razantním změnám – roztrhání na tři díly. Od původní sítě byly vyčleněny fotky a Hangouts.
Poslední redesign zase ukázal budoucí směr. G+ je zaměřen primárně na spojování lidí do komunit a zakládání tematických sbírek. A ani to možná není konečná. Firma už totiž představila další síť Spaces, jenž funguje podobně jako zmíněné komunity a sbírky. Kdyby proto Google oznámil konec G+, asi by to nikoho nepřekvapilo. Jeho části by dále přežívaly v jiných produktech, o onu spojovací vrstvu evidentně není zájem ani ze strany masy uživatelů ani ze strany managementu z Mountain View.
via Google