Google slyšel o „Novém hledači“ a zlepšuje výsledky vyhledávání

25. 2. 2011

Sdílet

 Autor: Redakce

Google aktualizoval svůj vyhledávací algortimus a slibuje nyní přesnější výsledky. Ty se dotknou až 12 % dotazů, které Googlu zadáváme. Podle všeho bylo upraveno přiřazování slavného PageRanku, tedy ohodnocení kvality jednotlivých stránek, které mají dílčí vliv na pořadí výsledků.

Firma z Mountain View slibuje, co mělo být už dávno zavedeno. Tedy aby obsahově kvalitní stránky měly vyšší PageRank, zatímco plytké weby agregující obsah odjinud (nebo přímo tvořeny pro potřebu reklamy, MFA: Made for AdSense) dostaly nižší.

Změna prý nemá co dočinění s novou funkcí Personal Blocklist v prohlížeči Chrome, ale výsledky po aplikování osobního filtru prý docela přesně odpovídají změnám v samotném enginu. Nový algoritmus byl zatím nasazen pouze v USA, do dalších regionů má přijít později.

Co myslíte, dozvěděl se Google o Novém hledači? Petr Hejl totiž největší vyhledávač dlouhodobě kritizuje a slibuje rovněž o 10 % lepší výsledky.

Zdroj: Google