Příměr k české jedničce je trefný, neboť funkce jsou víceméně totožné. Obě služby umí řadit zboží podle ceny a filtrovat oblast, kde by se měl obchod nacházet pro možný osobní odběr. Zboží.cz ale eviduje i dostupnost produktů a způsoby platby, to z nepochopitelných důvodů Google neumí. Ten na druhou stranu však uvádí cenu dopravného. V neprospěch Googlu hraje i malá nabídka obchodů. Snad se ale časem rozroste, stačí jen obchod zaregistrovat na google.cz/merchants.
Obě služby se však co do funkcí musí stydět před specializovanými portály jako Srovnáme.cz nebo Heuréka.cz. Přitom americký Google Product Search je o třídu bohatší. Má lépe vyplněné popisky a specifikace produktů, více fotografií, ukázku podobného zboží a nabízí i uživatelské recenze (produktů, nikoliv obchodů). A to nemluvíme o propojení s platebním systémem Checkout (teď už Wallet) a slevowebem Google Offers.
Takže si vážíme Googlu, že si váží českých uživatelů. Ale příště by měl zvážit, jestli spustí opravdu produkt „v plné výbavě“, abychom si kuchyňskou váhu koupili přes jeho portál a ne konkurenci. Osobně jsem na vážkách, jestli nám mají Nákupy co dát. Ale adresa google.cz/prdhp mě upřímně pobavila, vážně.