To, že nikdo nebude mít výhodu přeci neznamená, že to na tento typ her bude použitelné a lidé to tam budou chtít hrát
Dnešní hráči jsou rozmazlení a prskají, když má TV input lag 20ms. Zde bude minimálně dalších 15-20 ms navíc a to je pouze "cesta dat", další způsobí vlastní výpočet na serveru, který bude muset proběhnout a ještě komprimace a dekomprimace obrazu to také pár ms bude a bavíme se se stále o ideální, případu, kdy člověk sedí na optice s minimální latencí.
Rychlost linek asi problém nebude. Zkoušel jsem na VDSL 100/10 GeForce Now a šlo to na lagu docela poznat. Linka nebyla zdaleka využita, ale latence se projevovala. Pokud se nejedná o FPS, tak to není tak kritické, ale třeba i u Witness to při chození mezi hádankami to rozhodně nic příjemného nebylo a často byl problém i s vlastní hádankou, protože ovládání kurzoru je hodně citlivé/neohrabané (kdo to hrál tak ví, co mám na mysli). A já chci hrát příjemně, ne jen hrát s tím, že to nějak jde i s lagem.
Pokud na to nebudou speciálně upravené hry, tak to nebude ono. A streamovací služby se naopak chlubí tím, že není potřeba hru nijak upravovat, což je škoda.
Poslouchal jsem rozhovor s vývojářem online her (ne streamování, ale klasický multiplayer) a co ten povídat o tom, jak řeší synchronizaci a problémy s latencí, to jsem mrkal a pomalu nevěřil. Například server předpočítával dopředu pravděpodobné pohyby hráče, aby je pak po tom, co z klienta dorazí skutečný směr pohybu mohl využít. Nebo třeba střelba má také nějakou predikci, aby v okamžiku, kdy má kulka doletět na dané místo, nebyla "pozadu" a jiný hráč už nebyl z dané pozice pryč. Spousta takových věcí. Jestli streamování nebude mít (a vyžadovat) nějakou takovou podporu, nebude to rychlejších her (i když i u obyčejných a na první pohled nenáročných, jako je ta Witness), žádná sláva.
Nicméně streamování jako takové nezatracuji. Kdyby to fungovalo bez problémů (o čemž ale pochybuji), klidně to budu používat, abych se nemusel drbat s hardware, instalacemi apod.