Společnosti se bojí možného odlivu od tradičního broadcastu s tím, že by lidé sledovali své oblíbené pořady bez reklam. Google totiž žádné do videí nevkládá a žije hlavně z reklamních služeb ve vyhledávači, který je s jeho televizní platformou úzce spjat.
Přitom další dva velikání, Fox a MTV, přístup ještě neblokují. A zvlášť u MTV je to s podivem, protože vlastník stanice – Viacom – vedl dlouhá léta s Googlem soudní spory kvůli porušování autorských práv na YouTube. Nakonec Viacom prohrál. V Americe je ještě populární video portál Hulu.com, který sdružuje pořady z NBC, Foxu a ABC. Ten je v tuto chvíli také blokován, ale v budoucnu by se měl v Google TV objevit Hulu Plus (předplacené sledování pořadů).
Nástup nových televizních platform, ať už z dílny Googlu, Applu nebo někoho jiného, bude těžkou zkouškou pro tradiční konzervativní mediální společnosti. Na vlastním písečku si můžou z reklam nahrabat, ale na internetu je všechno tak trochu zadarmo. A pokud jim tvůrci moderních řešení nepředloží zajímavé možnosti spolupráce (čti výdělku), jen těžko dokážou přežít pouze ze svobodných a bezplatných videí.
Zdroj: Wall Street Journal