- 27,2 mld.: reklama ve vyhledávači a dalších webech Googlu
- 6 mld.: reklama na webech a v aplikacích třetích stran
- 4,7 mld.: reklama na YouTubu
- 2,6 mld.: příjmy z Google Cloudu
- 5,3 mld.: prodej hardwaru, aplikací, služeb, předplatných (včetně YouTubu)
- 0,2 mld.: ostatní dceřinky Alphabetu
Finanční výsledky YouTubu byly dosud velkou neznámou. Po dnešku už ale víme, že se na tržbách Alphabetu podílejí zhruba deseti procenty, a to mluvíme jen o příjmech z reklamy. Předplatné či provize z peněz přímo odeslaných youtuberům jsou součástí tajemného balíčku, který do firemní pokladny přinesl 5,3 miliardy dolarů. Stále ohromná částka, ale nachází se v ní také prodej mobilů a dalšího hardwaru, prodej aplikací a jiného obsahu v Google Play, předplacené služby typu Disk, G Suite nebo YouTube Music/Premium.
A právě u poslední položky jsme se premiérově dočkali dalšího upřesnění. YouTube Music či YouTube Premium (obsahuje i Music) si předplácí již 20 milionů uživatelů.
Konkurenční Spotify má podle čísel z loňského září 113 milionů předplatitelů a Apple Music podle červnových statistik pak 60 milionů. Deezer si předplácí 14 milionů lidí. Amazon se nedávno pochlubil, že jeho Music si našel již 55 milionů posluchačů, v tomto případě ale nejde jen o předplatitele, protože jsou započítány i bezplatné tarify proložené reklamou či omezené tarify, které jsou součástí služby Prime.
Zdroj: Alphabet