Pokud se totiž ze zabezpečeného vyhledávače dostanete na nezabezpečenou stránku, nepřenáší se referrer. To je údaj, se kterým pracují analytické nástroje, aby zjistily, odkud uživatel přišel a s jakými klíčovými slovy. Díky tomu může přizpůsobovat obsah webu, protože ví, co uživatele láká. Jenže z https://www.google.com se referrer nepřenese a provozovatel pouze uvidí, že někdo přišel ze stránek Googlu. Návštěvnost není přímo ovlivněna, ale analýza ztrácí jeden ze smyslů.
Na HTTPS už běží snad všechny bankovní a poštovní služby, pomalu přešel i Twitter, Facebook, loni začal zabezpečený protokol ve vyhledávači testovat i Google. Teď na svém blogu oznámil, že v následujících týdnech začne na HTTPS automaticky přesměrovávat všechny dotazy u přihlášených uživatelů. A to bude problém.
Existují ale výjimky, kde se vyhledávací dotaz skrz odkaz přenese. Zaprvé u reklamy (tím by jinak Google pohřbil svůj byznys) a pak např. pokud použijete HTTP verzi vyhledávače v prohlížeči. Weby přesto nebudou od dat úplně odříznuty. Google Webmaster Tools umí uchovat 1000 nejčastějších dotazů na posledních 30 dní. A Google samotný loguje dotazy stejně jako v případě nezabezpečeného připojení.
HTTPS vyhledávání také trochu zpomalí, protože se musí nejdříve vytvořit SSL tunel mezi Googlem a vaším počítačem.
Více o HTTPS (SSL) na google.com najdete zde.
Zdroj: Google