Google zase testuje nový vzhled. Ve výsledcích nezobrazuje cílové adresy

Sdílet

 Autor: Redakce

Magazín Search Engine Land zaregistroval další testovací design vyhledávače Googlu. Nedávno oficiálně schoval odkazy Archiv, Podobné a k tomu ještě zrušil funkci Instant Previews. Před časem se zase objevil test, ve kterém Google změnil barvy odkazů a zrušil jim podtržení.

Aktuální testovací design Googlu
Aktuální testovací design Googlu

Aktuální snímky prozrazují, že Google možná výsledky očeše ještě více. Kromě dvou výše uvedených změn se ztratil informační řádek s přibližným počtem výsledků a časem generování stránky. Ten nacházel (běžně stále nachází) hned nahoře nad prvním výsledkem.

 

Ještě výraznější změnou je ale odstranění řádku s adresou cílové stránky (URL). Dosud je zeleným písmem zobrazena hned pod úvodním odkazem. Slouží k orientaci, abyste věděli, kam vůbec směřuje. V testovacím designu se už musíte držet právě jen toho úvodního odkazu, který je zároveň titulkou (

) stránky. A tu lze podvrhnout. Klidně si do ní můžete vložit, že odkaz patří Wikipedii, ale může vést úplně jinam. <p>Není jasné, jestli Google tento vzhled nasadí do ostrého provozu, nebo je to jen z dalších testů pro získání zpětné vazby. Proti jiným barvám se asi nikdo bouřit nebude, ale chybějící adresa je dost kontroverzním nápadem.</p>