Google+ zatím rozhodně umírat nebude, vzkazuje nový šéf sociální sítě

8. 10. 2014

Sdílet

 Autor: Redakce

Když na jaře opustil Google jeho dlouholetý viceprezident Vic Gundotra, začaly se množit spekulace, že je to špatná zpráva pro Google+. Právě tuto sociální síť měl totiž Gundotra na starost. S jeho odchodem se měl zmenšit vývojářský tým i investované finance. Gundotrův nástupce David Besbris to ale v interview pro Recode popírá. Potvrdil, že se jeho tým (dobrovolně) přestěhoval do nové budovy, ale počet lidí pracující na G+ je dnes vyšší než kdykoliv předtím. Konec sítě zatím rozhodně nehrozí.

Google+ zatím neumírá, potvrdil jeho šéf

Jinak ale v rozhovoru hodně mlžil, bál se přímých odpovědí. Neodpověděl na otázku, kolik má sít uživatelů, ani jaký je její dlouhodobý cíl. K dotazu, proč se Google+ vnucoval uživatelům ostatních služeb Googlu, Besbris řekl, že si ničeho takového není vědom. Jediným sporným bodem prý byla automatická registrace, kterou firma před nedávnem zrušila. Ale dále nekomentoval násilného sloučení s YouTube ani Picasou.

Silnou (sociální) zbraní Googlu jsou podle Besbrise také Hangouts a Fotky. Firma navíc nevyčerpala veškerý potenciál v mobilních aplikacích. Sami ještě nevědí, co všechno by se dalo s tou spoustou senzorů uvnitř vymyslet. Popírá však, že by do Googlu+ přišly anonymní chat nebo nějaké dočasné zprávy podobné Snapchatu. Nejsou to funkce, které by se daly skloubit do jednoho produktu. Tím ale nevylučuje, že by Google pracoval na oddělené službě.

Celý rozhovor se nesl v duchu, že chtějí sociální síť udělat jinak (než Facebook a ostatní). Od začátku si služba zakládá na soukromí, uživatelé prý milují kruhy a rychle si zvykli i na komunity. Nové uživatele chtějí nalákat tak, že jim vysvětlí, proč Google+ mají rádi jeho stávající uživatelé.

bitcoin_skoleni

Asi nejdůležitějším bodem interview je otázka týkající se reklamy. Ani po třech letech od spuštění ji Google+ stále neobsahuje. Nejspíš se na tom ani nic měnit nebude. Besbris říká, že reklamě je nejlépe ve vyhledávání. Tehdy vám poskytne skutečně relevantní výsledky reagující na to, co vás zajímá. Ale umisťovat reklamu k něčím fotkám nebo příspěvkům nefunguje, konverze je v takovém případě malá. (Facebook to ale zlomil a díky reklamě obrovsky roste.)