PCIe4 které nic nedělá? Pro běžného uživatele třeba rychlost disku bude naprosto nepoznatelná. Na LLT dělali slepý test a lidi systém se SATA neoznačili jako nejpomalejší, leckdy jako nejrychlejší a systém s PCIe 4 někdo jako nejpomalejší označil. Bez stopek v ruce to člověk nepozná. Při kopírování velkých objemů to sice pozná, ale tohle běžný uživatel nedělá nebo to dělá jednou za uherák.
Pro výkon grafiky to také nemusí nic znamenat.
No kdybych stavěl high end mašinu, tak vezmu 250GB levné NVMe s 5 letou zárukou, pokud nebude stát víc než 1-2 sta víc než ekvivalentní SATA a bude na systém a aplikace (snazší zálohování a recovery), zbytek bych dával na 2-4TB SATA disky, bohužel aktuálně už není levnější NVMe s kapacitou 2TB, loni byl bezkonkurenčně nejlepší Intel 660P, koupil jsem a používám dva 2TB. kdyby tehdy vyšlo SATA levněji, koupím SATA. Samozřejmě že u SATA předpokládám M.2 provedení, ať to nepotřebuje žádnou kabeláž.
Mám ve zvyku platit za výkon, který dokážu použít, výkon navíc nepotřebuji. NVMe natož přes PCIe4 nemám šanci využít a neplatím za něj.
A jak ne-souvsi "male procento trhu" s tim, ze se bavime o high-endu a lidech, kteri nehledi pri koupi na pomer vykon/cena ?
Jen pro pripomenuti, puvodni prispevek na ktery jsi reagoval byl tenot ".. kdo ma na highend chce to nejlepsi, tudiz i PCIE4 v pocitaci.."..takze smysl sveho komentare asi chapes jen ty sam..
Ehm... raytracing funguje? Nemám ten pocit. Pár her, kde je to spíše jen další eye-candy a jedna zprzněná (Metro), kde to záměrně udělali tak, aby RT vypadal líp v porovnání s čistou rasterizací.
Vše sponzorováno nvidií, takže až je to přestane bavit, skončí to jako physX, G-Sync a podobné výstřelky.
@tynyt:
1) GPU Turing podoruje HW akcelerovaný RT, ktorý normálne počíta prechod lúčov scénov a to niekoľkonásobne rýchlejšie ako tomu bolo v doterajších generáciách kariet.
2) Hry využívajúce Raytracing normálne majú funkcionalitu z bodu 1) dostupnú cez štandardizované rozhranie v DirectX (označované ako DXR) a Vulkáne a bez problémov ju využívajú. Samozrejme v miere výkonu, ktorý sa dá použiť.
Tzn, že raytracing funguje. Fakt nevidím dôvod, aby niekto písal, že RT nefunguje.
Ďalšia vec je, že RT je smer ktorým sa počítačová grafika uberá. Porovnávať ho s PhysX alebo GSync nie je na mieste (a to sa obe spomínané technológie normálne stále používajú). Bude ho mať budúca (už tohtoročná) generácia konzol a tiež aj najbližšia generácia grafík od AMD. Podľa čoho usudzuješ, že je to len výstrelok, ktorý nejak podľa teba skončí zle?
"kde je to spíše jen další eye-candy"
To je ako nadávať na rasterizáciu, že všetky hry ju používajú iba na eye-candy. :-) Veď raytracing je na to isté ako sa už 30 rokov používa rasterizácia - t.j. na renderovanie grafiky a teda eye-candy. Prečo to má byť nejaké mínus, keď o tom RT celkovo je (s určitými výhodami oproti rasterizácii) - že má priniesť časom fotorealistickú grafiku do hier?
"a jedna zprzněná (Metro), kde to záměrně udělali tak, aby RT vypadal líp v porovnání s čistou rasterizací"
Hral si to Metro? Lebo ja som prešiel celú základnú hru bez RT (keďže mám GTX 1080) a je to jedna z najlepšie vyzerajúcich hier súčasnosti. V ničom nie je sprznená. Vyzerá parádne aj bez RT, ktorý ju v niektorých smeroch ešte viac vylepšuje.