Hardwarová akcelerace ve Windows 8: čekejte razantní výkonnostní nárůst

24. 7. 2012

Sdílet

 Autor: Redakce

S každým dalším vydáním Windows se grafická karta na vykreslování podílí stále víc. Sedmičky byly oproti Vistě pokrokové, dnes jsou na řadě ovšem Osmičky. Ty budou opět akcelerovat mnohem více prvků. Microsoft pracoval na tom, aby rozšířil možnosti a API. Chtěl, aby to celé fungovalo s každým myslitelným grafickým čipem a aby se všechno vykreslovalo maximálně plynule. Vytyčené cíle vývojáři naplnili. Prakticky celé Metro podléhá hardwarové akceleraci, takže všechny animace a vizuální efekty jsou podpořené grafickou kartou.

 

Musíme sem rovněž započítat texty, kde můžeme poděkovat i za lepší kvalitu vykreslení. Ve Windows 8 se texty zobrazují rychleji. Zvýšení počtu snímků za sekundu můžete pozorovat na následujícím grafu, který srovnává nový systém se staršími Windows 7.

Rozdíl výkonu ve vykreslování textu

Kromě výkonu Redmondští hledí na efektivitu, aby uspořili energii uloženou v akumulátoru notebooku nebo tabletu. Zvláštní techniky dovolují například kontrolovat grafické propočty, aby nedocházelo k nehospodárnému plýtvání výkonem. Abychom si to shrnuli, Windows 8 jsou prostě výkonnější. Vědomí tohoto faktu vám úplně stačí. Pokud se s tím přesto nespokojíte, podívejte se na důležité novinky:

  • Windows 8 akcelerují kromě 3D grafiky také texty, geometrii objektů a obrázky. Tedy v podstatě všechno. Zvlášť to platí pro Metro.
  • Akcelerace funguje skoro s každou grafickou kartou.
  • Ačkoli je nový systém mnohem výkonnější, pokroky v oblasti úspory energie nelze popřít. Efektivita hraje důležitou roli.
  • DirectX 11.1 přichází s novými 2D efekty.

Výkon stoupl o:

  • 336 % ve vykreslování textu,
  • 438 % ve vykreslování tvarů,
  • 40 % ve vykreslování obrázku ve formátu JPEG.

Jestli vás zajímá srovnání Windows 7 a Windows 8, podívejte se na následující video. Rozdíl ve výkonu je opravu znatelný:

ICTS24

Zdroj: Building Windows 8