Navzdory tomu, jak je Samsung gigantickou firmou, na trhu pevných disků (což není tak docela jeho „core business“) je z pětice výrobcům tím nejmenším: v roce 2010 dodal dokonce méně disků, než na 2,5" modely zaměřená Toshiba. Divize je navíc ztrátová a pevné disky nelze označit za perspektivní odvětví; objevují se tedy spekulace, že korejská společnost ji chce prodat. Hovoří se o ceně 1,5 miliardy dolarů s tím, že Samsung možná sleví až k miliardě (pro srování, za ne o tolik větší Hitachi GST zaplatí Western Digital 4,3 miliardy dolarů).
HDD divize Samsungu by se potřebovala sloučit s větším partnerem. Sňatek z rozumu by mohl Samsung uzavřít se Seagate, která nyní bude čelit molochu Western Digital a Hitachi GST s téměř padesátiprocentním tržním podílem. Výrobci pevných disků by tak zbyli tři – a mezi těmi, kteří nabízejí i desktopové 3,5" modely, pouze dva.
Analytik Seo Won-seok z firmy NH Investment & Securities připomíná, že Samsung, který zároveň vyrábí i SSD, těží z určitých synergických efektů. Ponechat si harddiskovou divizi, která nevydělává a má malý podíl na trhu, je ale až příliš nákladné. Samsung by údajně rád expandoval do oblastí jako zdravotní péče či výroba energie z ekologických zdrojů – a právě prodejem divize pevných disků by získal prostředky k investici.
Zdroj: Reuters