Názor k článku HDMI 2.2 je tady. Nové kabely na obrazovku dostanou dvakrát víc dat, umí rozlišení až 12K od Jan Olšan - "FreeSync by default funguje přes HDMI, VRR dle...

  • Včera 17:18

    Jan Olšan

    "FreeSync by default funguje přes HDMI, VRR dle Vesa standardu přes DP, NV Gsync funguje přes DP. FS na DP může ale nemusí fungovat."

    FreeSync je standardizovaná součást DisplayPortu, máte asi špatné informace nebo je to špatně formulované. Ta technologie funguje na všech grafikách. Jestli něco dělá nepořádek, tak G-Sync, které ne. Zatímco když připojíte monitor s FreeSync k GeForce, tak to funguje.FreeSync přes HDMI je nesouvisející alternativní věc, která byla u Radeonů zavedená předtím, než HDMI 2.1 přidalo vlastní technologii adaptivního obnovování (VRR).

    G-Sync je proprietární věc, která používá DisplayPort fyzicky, ale není to kompatibilní. G-Sync přes HDMI nefunguje, myslím že ve skutečnosti je to použití té standardizované součásti HDMI (VRR), která s G-Syncem nesouvisí. Stejně jako s G-Sanc nesouvisí podpora FreeSync (= VESA Adaptive Sync) na grafikách GeForce, které Nvidia říká "G-Sync Compatible" aby to vypadalo, že je to něco speciálního :)

    "Freesync v základu řídí refresh od 48Hz a nemusí řídit do maximální frekvence monitoru"

    Do maximální frekvence naopak ano. Ta minimální frekvence se může lišit, ne vždy je to od 48 Hz. U herních monitorů je tohle irelevantní poznámka, cokoli s frekvencí přes 100 Hz bude mít systém, který funguje od 0 Hz nahoru (Low Framerate Compensation). Jinak ani G-Sync nefunguje samo od sebe adaptivě od nuly, v monitoru je logiky, která to kompenzuje,nap­říklad u starších monitorů to bylo tak, že když čas snímku přesáhl určitou míru (frekvence byla pod 30 Hz), tak to muselo vynutit refresh, což se i třeba teoreticky mohlo projevit nějakým blikáním kvůli výkyvům jasu. (V jednu chvíli se to muselo u monitorů řešit.)

    " když grafika generuje více nebo méně FPS než dokáže grafika řídit, tak monitor pojede na nastavené Hz a grafika to tam pošle hlava nehlava - možnost tearingu."

    Tearing máte jenom, když si vypnete V-Sync (nebo frame limit), to co popisujete je mi přijde vaše chybné nastavení, ne problém té technnologie.