Tohle je zelezo pro vasnive "gamery", tem je to obvykle jedno, protoze o tom stejne houby vedi - to se da ostatne vytusit i z toho, ze to je ocividne clanek primo pro tuto cilovku, kterou zrejme ani nezajima, ze to umi jenom fullHD rozliseni. Vysokofrekvencni, fullHD, TN monitor (byt s freesnycem) za necelych 10k..mno ja bych si o to "ani kolo neoprel" o.O
Smysl má takový extrémně rychlý panel jen pro profesionální hráče, kde vůbec nejde o kvalitu, viz vypínání efektů a prvků (třeba vegetace) ve hrách pro lepší orientaci, apod.
Druhá věc je, že si to většinou koupí normální lidi, co nerozumí monitorům a budou si myslet, že to má nejlepší obraz pro hry...ne, vážně nemá. :D
Tak doporuč nějaký herní IPS/AHVA <3ms , 27"+, s cenou kolem 10K ...100Hz+, feesync nebo g sync. Rozlišení aspoň QHD...
Já vyměnil AHVA nějakej profi , ale ve hrách za tento zatím a nemám s tim problém
https://www.alza.cz/28-acer-xb281hkbmiprz-predator-uhd-4k-d3808023.htm
Jasně pozorovací úhly atd... ale to mě jako hráče celkem nezajímá .
Ale klidně ho dám děckám a koupím si něco lepšího v té cenové kategorii :D
Podle specifikací u ASUSu (Global, CZ) jde o FullHD monitory.
Zajímavý je nešvar poslední doby, uvádění gamutu typicky non-widegamutového monitoru v procentech gamutu NTSC. Podle marketingových pouček by přeci větší číslo (99-100%sRGB) by mělo působit pozitivněji.
Říkám si jaký je pro to asi důvod. Jediný co mne napadá, že z marketingové obavy zu neúplného pokrytí sRGB se výrobce může schovat za stejně velkou, ale jinou část gamutu NTSC. Většina si řekne, že když platí 100%sRGB=72%NTSC musí platit i 72%NTSC=100%sRGB). Výrobce ve specifikacích uvádí pravdu, chybný závěr případně učiní kupující.