Herní upscaling: AMD hlásí 230 her s FSR, 101 s temporálním FSR 2.0. Titulů s DLSS je přes 250

16. 12. 2022

Sdílet

 Autor: AMD
Podle počtu her, v kterých je k dispozici upscaling FSR (FidelityFX Super Resolution), se tato technologie AMD na trhu prosadila. Pokročilejší druhá generace FSR 2.0 či 2.1 už bude ve víc jak 100 hrách.

Je to teprve tři čtvrtě roku od doby, kdy byla vydána technologie herního upscalingu FSR 2.0, určená primárně pro grafiky AMD Radeon, ale fungující univerzálně také na všech konkurenčních GPU. Zdá se, že úspěšně dosáhla přijetí mezi herními vývojáři, protože za poměrně krátkou dobu se podpora rozšířila na více než stovku her, které specificky obsahují už tuto druhou generaci používající temporální rekonstrukci.

101 her s FSR 2.x

AMD spočítalo hry, které dostaly implementaci jeho upscalingu (respektive univerzálního/neutrálního z hlediska svázanosti s konkrétní značkou GPU), a pochlubilo se v oficiálním blogpostu. Podle toho je momentálně podpora FSR 2.0, nebo přesněji FSR 2.x – protože od té doby vycházejí vylepšené aktualizace jako FSR 2.1 – plánovaná, nebo již hotová v asi stovce her. K druhému prosinci to bylo 97 titulů, nyní se v oficiálním seznamu her už nachází titulů 101.

Toto ovšem zahrnuje i hry, v kterých se na FSR 2.x teprv pracuje (ale asi také někdy hry, které ještě celkově nebyly vydané?). Číslo titulů, kde je již temporální upscaling FSR 2.x k dispozici, bylo na začátku prosince 54. Mezitím se přidal například Witcher 3: Wild Hunt Next-gen Update, který obsahuje FSR 2.1.

97 her s FidelityFX Super Resolution 2.0 nebo novější verzí 97 her s FidelityFX Super Resolution 2.0 nebo novější verzí, počet k 2. 12. 2022 (zdroj: AMD)

Další víc jak stovka her má starší verzi upscalingu FSR 1.0, která postrádá temporální rekonstrukci, takže dosahuje horší obrazové kvality. FSR 2.x je principiálně srovnatelné s DLSS 2.x od Nvidie (rozdíl je v tom, že Nvidia používá pro upscaler neuronovou síť, AMD ne). Proti tomu starší verze FSR 1.0 je principiálně obdobou staršího také netemporálního DLSS 1.0. Dohromady je her s implementací FSR 2.x nebo FSR 1.0 nyní 226. Respektive takové bylo číslo k 2. 12., mezitím také narostlo o ty čtyři novinky na 230. Ale to už asi není moc důležité.

Podle webu VideoCardz by her mělo být ještě o něco víc, protože některé implementace nejsou s AMD nijak konzultované a prostě využívají toho, že jde o open source, který může použít prakticky kdokoli, včetně třeba open source emulátorů. Do této kategorie asi také spadají neoficiální mody do her, které lze v některých případech realizovat (FSR 2.x se dá s určitými kompromisy vnutit do her, které používají DLSS 2.x).

https://twitter.com/amdradeon/status/1603498751468904466

250 her s DLSS

VideoCardz také nabízí srovnání s touto technologií Nvidie, která přišla na trh jako první (DLSS 2.0 s temporálním filtrováním v březnu 2020, tedy o nějaké dva roky). Podle Nvidie by DLSS mělo být ve více než 250 hrách. Toto je asi míněno celkově, takže v tom budou i nějaké tituly s DLSS 1.0, ale asi jich bude menší podíl než momentálně u FSR 1.0 v případě AMD, protože DLSS 1.0 mělo omezenější záběr.

bitcoin_skoleni

Nvidia také uvádí zatím 14 her s podporou nové verze DLSS 3, která k snímkům generovaným na GPU ve hře dopočítává kompenzací pohybu umělé mezisnímky podobně, jako to znáte z televizorů. Podobná technika má být později dostupná opět i univerzálně v rámci AMD FSR, ale představená bude až příští rok.

Zdroje: AMD (1, 2, 3), Nvidia, VideoCardz