No srovnávat to s TV je jaksi jiná buchta. TV si do buferu může natáhnout i několik snímků a tak zná kam se obraz posunuje a může vkládat dopočítané mezi snímky. I kdyby šlo o přímý přenos sportovního pořadu, tak díky této technologii dojde k zpoždění třeba o půl sekundy, což je zanedbatelné, protože se jedná pasivní sledování obrazu bez interakce. U hry v DLSS3 to funguje podobně, ale má to o proti TV svá negativa, protože u hry se počítá s interakcí ve hře. Vysvětlím názorně , nebrat doslovně. Jestli GK potřebuje bez DLSS3 3 jednotky času mezi vygenerovaným snímkem 1 a snímkem 2, Tak s DLSS3 se tento čas nezkrátí, ale díky vykreslení vloženého snímku se ještě zvětší na 4 časové jednotky. Proč? Protože driver musí pozdržet zobrazení snímku 2 který je sice již hotový, ale musí počkat než se vykreslí mezi snímek jako snímek 3. Tak že DLSS3 vyhazuje snímky na monitor v pořadí 1-3-2. Obraz vypadá plynule, ale mohou vznikat artefakty či kolize objektů, ale hlavně dojde k zpoždění. Samozřejmě NV stejně tak AMD mají technologii na snížení tohoto zpoždění. DLSS3 způsobilo, že, technologie k snížení lagů, která měla snížit lagy ve hře aby se zlepšilo hraní o proti stavu kdy použita není, je v případě DLSS3 použita k tomu, aby eliminovala zvětšení lagů o proti situaci kdy DLSS3 a ani technologie lagů požita není.