Herní vývojář: Internet Explorer 10 je pro hry v HTML5 zklamání a prohra

15. 11. 2012

Sdílet

 Autor: Redakce

Microsoft se stokrát může chlubit tím, jak skvěle podporuje webové standardy, dobře však víme, jak se staví k některým věcem. Tak například přilévá olej do ohně v boji se sledováním uživatelů na internetu. V tomto případě ještě postoj společnosti pochopíme a můžeme ji za něj poplácat po zádech, pokud chceme, byť automatické zapnutí předvolby Do Not Track v jejím prohlížeči můžeme také vidět spíše černě. Existují ale oblasti, kde Microsoft pochválit nemůžeme, ani kdybychom chtěli sebevíc.

Tip: Internet Explorer 10 své soupeře poráží, Surface avšak odchází poražen

Společnost si například postavila hlavu, že nebude podporovat otevřené kodeky s Vorbis v čele. Kontejnerům OGG a WebM zůstává vstup do prohlížeče zapovězen, což je velká rána pro iniciativu, která prosazuje přehrávání vložených videí nikoli pomocí Flash Playeru či jiného zásuvného modulu, ale skrze funkci z HTML5. Ve válce o formáty zvítězil Microsoft.

Prosadil si podporu komerčního formátu H.264. Google od jeho podpory upustit chtěl, ale neudělal to a nedávno byla i Mozilla donucena připustit, že podporu do Firefoxu nevyhnutelně přidá. Pro dobro uživatele. Formáty zatížené licenčními poplatky zvítězily nad otevřenými a zdarma dostupnými technologiemi. Mimochodem, Microsoft je členem společnosti MPEG LA, tudíž patří k výběrčím poplatků. Rozšíření H.264 je v jeho vlastním zájmu.

Tip: Jak si stojí video v HTML5? Prohlížeče podporují více otevřené formáty

A pak, že používání nezávislého prohlížeče od neziskové organizace nepřináší výhody. Minimálně ty morální zde najdeme. Právě nepodpora otevřených kodeků vadí hernímu vývojáři, který se specializuje na výrobu her v HTML5 a právě vydal svůj počin Construct 2. Protože web není v otázce kodeků a formátů jednotný, je nucen zvukovou stránku hry přinést ve dvou formátech: AAC pro IE a Safari a Vorbis pro všechny ostatní. Znesnadňuje mu to práci.

 

Z herního hlediska však nejzásadnější problém představuje WebGL. Tuto technologii prohlížeč z Redmondu rovněž okázale ignoruje, což ovšem znamená, že si zde prakticky nezahrajete (především 3D) hry založené právě na WebGL. Kvůli tomu byl ve výkonnostním herním testu prohlížeč na hlavu poražen. Chrome předvedlo 25× lepší výkon. Firefox byl rychlejší 8×.

Zkuste uhodnout výsledek testu poletujících částic. Deset tisíc proletujících objektů IE10 nedělá dobře. Následující graf hovoří za vše.

Výsledek testu poletzujících částic

Herní vývojář provedl ještě třetí zatěžkávací zkoušku, a sice JavaScriptovou. Tentokrát si položil otázku, kolik objektů dokáže prohlížeč zpracovat, aniž by počet snímků za sekundu klesl pod 30. Tento test pro změnu zatěžuje procesor a nejlépe se s ním vypořádal Firefox.

Výsledek testu zpracování JavaScriptu

V Internet Exploreru 10 se vinou nepodpory WebGL rovněž musíte obejít bez zvláštních efektů, které ve (libovolné) hře můžete najít. Pro hry tudíž podle zmíněného vývojáře nepředstavuje desátá řada IE žádnou velkou revoluci. A má pravdu. Internet Explorer dokáže stále předvést dobrý výkon, ale jedině díky špičkové hardwarové akceleraci. Podpora technologií však vázne.

ICTS24

Bez WebGL přijdete o zvláštní efekty

Zdroj: Scirra.com via Neowin