Pak to všechno převálcuje Microsoft v DirectX 13, které budou obsahovat upscaling - tvůrci her nebudou mít důvod patlat se s firemními upscalingy a použijí jednotný. (Je taky možné, že si MS vezme za základ produkt AMD - jako to udělal v případě DirectX 12).
Tak to ale nefunguje. DirectX je iba rozhranie. Implementacia tohto rozhrania v ovladacoch GPU je na AMD, NV, Intelu a inych. Takze bude jednotne rozhranie, ale ako si ho interne vyriesia spominane firmy bude na nich. Ci pod to strcia aj AI riesenie alebo iba zakladne a AI bude zvlast sa este len uvidi. Musime si pockat na GDC.
Bude to fungovat, protože MS má sílu to prosadit. Jak implementovat DirectX je věcí ovladačů, ale výsledek musí být v pořádku, aby programátor nemusel zjišťovat, jaký grafický čip bude použit, a přizpůsobovat se mu (jako dnes).
Výrobci grafik si asi nerisknou DirectX 13 nepodporovat.
5. 3. 2024, 12:49 editováno autorem komentáře
Nemyslim si, ze MS riesi ako si kto naimplementuje ich DX API. AMD, NV aj Intel su zodpovedni za to, aby implemenracia bola v poriadku. To API si MS nerobi na kolene, ale v spolupraci s tymito firmami, takze vedia do coho idu. Preco by nemali vyrobcovia podporovat DX13? To predsa neni o tom, ze by MS nutil jednu firmu implementovat riesenie tej druhej.
Tak nakonec to prý má být tak, že vývojář zapne upscaling a DirectX na základě ovladačů rozhodnou, jestli a který se použije. Takže upscaling bude firemní, vývoj jednotný.
5. 3. 2024, 14:51 editováno autorem komentáře
Mam pocit, ze ludia casto nevedia na co je graficke API a co robia ovladace. Uz sa necudujem, ze sa veri tomu, ze RTX je proprietarne API na raytracing. Ze raytracing cez RTX ide aj na GPU od AMD ich tak nejak netankuje. :-)
DirectX doteraz nerozhodoval o jeho implementacii. Je to iba API. Co za nim bude si rozhoduje kazdy vyvojar grafickych cipov sam. Tiez ma zaujima zdroj tvojej informacie.