Sdílená ekonomika postupně roste ve všech odvětvích. V oblasti sdílení aut (carsharingu) funguje v Česku od března 2017 platforma HoppyGo. Ta nabízí půjčování aut přímo od uživatelů. Po půl roce provozu HoppyGo expandoval do Brna.
Jako jiné sdílené služby, i HoppyGo funguje přes mobilní aplikaci (Android, iOS), případně i přes webové rozhraní. Uživatel/řidič má před sebou nabídku aktuálně zhruba 240 vozů na půjčení. Na výběr je od těch malých přes Teslu až po dodávky na stěhování. Stěžejní vlastností je to, že si auto půjčujete přímo od jeho majitele, HoppyGo zápůjčku jen zprostředkuje. Podmínky pro řidiče nejsou nijak složité. Stačí věk nad 21 let a řidičák starý alespoň rok.
Po dobu půjčení je auto pojištěné, takže majitel (u většiny pojišťoven) ani nemůže ztratit bonusy na povinném ručení a případné poškození vozu řeší pojišťovna spolupracující s HoppyGo, kterou je Allianz.
Cenu si určuje každý majitel auta zvlášť. Do aplikace zadá, kolik na tom chce vydělat, aplikace k tomu připočítá pojištění, provizi a výsledná částka se pak objeví v nabídce. Majitel vozu také určuje minimální dobu zápůjčky, která může být i v řádu hodin. Půjčujete si auto s plnou nádrží a vracíte také s plnou. Maximální počet denních kilometrů může být omezen na 300 Km, ale majitel může tyto podmínky upravit podle sebe.
Pro mnoho majitelů aut to může být těžké k pochopení, auto a zubní kartáček se přece nepůjčují. Jenže pak jsou tu lidé, kteří takto neuvažují a právě na ně nová služba míří. Případně mají v rodině druhé auto, které jim takto může vydělávat. V tento druhý přístup doufá ředitel projektu Edward Meegan.
Podle zakladatelů služby, za kterou stojí pražský CreativeDock spolu s investory, je průměrné auto až 23 hodin denně v nečinnosti někde zaparkované. Pomocí HoppyGo může být po tuto dobu k dispozici dalším lidem a majiteli zase přinést peníze. Narozdíl od carsharingových služeb, kde auto vlastní sdílená „půjčovna“, je HoppyGo jen zprostředkovatelem vozů, které patří přímo lidem.
Svá auta do aplikace může nabídnout i majitel autopůjčovny, nicméně jenom sám za sebe jako jejich vlastník, ne za firmu. Podle zakladatelů je ale naprostá většina nabízených aut od soukromých osob.