Což se mu velmi zdárně povedlo. V celém Hotmailu pokleslo množství odeslaného i přijatého spamu o 90 %. Snaha o snížení nevyžádané pošty se dotkla všech poskytovatelů freemailu, proto i v celosvětovém hledisku spam poklesl o 15 %.
V roce 2006 měl Hotmail se spamem velký problém a velmi výrazně mu to kazilo reputaci. Proto musela přijít tvrdá bezpečnostní opatření. Microsoft začal dokonce i spolupracovat s policií a zaměřil se na ty největší hříšníky. Velký problém v tehdejší době dělaly tzv. „botnety“, tedy soubor počítačů, které byly infikování přes nevyžádaný e-mail a bez vědomí majitele počítače se sami staly rozesílateli spamu. Jeden z největších botnetů v tehdejší době byl schopen denně odeslat až 30 miliard nevyžádaných e-mailů.
Dnes už je situace o poznání lepší, Hotmail přišel se spoustou dalších bezpečnostních opatření. Zmínit musím například funkci SmartScreen, která filtruje veškerý obsah v Inboxu. Občas se stane, že přes filtr neprojde chtěný e-mail, s tím se ale musí počítat. Dále Microsoft zařadil i takzvané „důvěryhodné adresy“, tedy třeba adresy bank, které mají vedle hlavičky e-mailu příznak důvěryhodnosti a filtr je bez problému pouští dál.
" frameborder="0" height="286" width="450">;
Navíc Hotmail každému účtu měří jeho pověst. Pokud z účtu odchází rozumný počet e-mailů a na několik e-mailů mu přichází odpověď, vše je v pořádku. Pokud je ale z e-mailu odesíláno velké množství e-mailů, které často končí ve spamovém filtru, nepřichází na ně odpověď a často se vrací pouze oznámení o nedoručení kvůli špatně zadané adrese, tak si uživatel může být jistý, že si ho hoši z Hotmailu pořádně proklepnou.
Samozřejmě nejdříve zjistí, zda účet nebyl ukraden a nestojí za „útokem“ někdo jiný. V tomto případě spustí řízení obnovy a snaží se účet vrátit majiteli. Proto Hotmail žádá uživatele, aby vyplňovali bezpečnostní otázky, poskytli alternativní e-mail či případně telefonní číslo, kvůli aktivační SMS.
Zdroj: Windows Blog