HD Voice je jen obchodní název. Kouzlo tkví v použití ITU standardu G.722.2 známého také jako Adaptive Multi-Rate Wideband (AMR-WB). Jde o zvukový kodek, který při hovoru použije vyšší datový tok a širší rozsah frekvencí. Zatímco standardní kvalita zachytává zvuky v pásmu 300 až 3400 Hz, HD Voice pracuje s rozsahem 50 až 7000 Hz, takže je hlas přirozenější. T-Mobile má na svém webu hezké zvukové srovnání.
„Zákazník si nemusí lámat hlavu nad složitou instalací ani chodit kvůli aktivaci na pobočku. Služba je totiž automaticky aktivní ve všech telefonech se systémem CS Core a RAN. Přístroj s možností služby HD Voice pak už jen musí vlastnit oba účastníci hovoru,“ píše Vodafone v tiskové zprávě.
Podle asociace GSA byl v květnu 2015 HD Voice ve světě dostupný u 132 operátorů v 81 zemích. Technologii podporovalo 120 3G sítí, 16 LTE sítí a jen 14 2G sítí, takže je Vodafone jedním z mála, kdo tohle spustil. HD Voice podporují všechny moderní smartphony (tři čtyři roky staré). Jejich stručný seznam najdete na Wikipedii (vychází z oficiálního seznamu od GSA).
Abyste mohli volat v HD Voice, musíte být vy i druhá strana v podporované síti a pochopitelně mít i podporovaný mobil. Zatím nicméně není možné volat v HD Voice mezi Vodafonem a T-Mobilem, ale pouze v rámci jejich sítí.