IDC ve svých studiích zkoumá trhy IT, hodnotí postavení jednotlivých hráčů, posuzuje obecné ekonomické i společenské faktory a interpretuje obecné trendy. Na základě výsledků podrobných analýz poskytuje praktická doporučení pro investiční rozhodování, strategické plánování, obchodní strategie, volbu technologií a marketingové aktivity. Zaměstnává přes 900 analytiků ve více než 90 zemích světa a díky rozsáhlé síti poboček se může chlubit skutečnou, nikoli pouze zprostředkovanou znalostí místního prostředí.
"Podařilo se nám potvrdit vývoj posledních čtvrtletí a upevnit si vedoucí pozici na trhu," komentuje výsledky studie IDC marketingový ředitel divize Osobních počítačů (PSG - Personal System Group), HP Česká republika Miloslav Doubrava. "Jsme potěšeni zjištěním, že více než každý pátý uživatel notebooku nebo desktopu v České republice vlastní značku HP."
Značný podíl na prodejích budou mít nejlevnější notebooky - například HP Compaq 6720s
Společnost Hewlett-Packard svůj náskok zvýšila zejména zásluhou téměř 65-procentního meziročního nárůstu prodeje přenosných počítačů. "Přičítáme to jak obecně se zvyšujícímu zájmu o mobilní řešení, tak i našemu neustále rostoucímu portfoliu produktů v tomto segmentu. Svou roli zcela jistě sehrála i řada specializovaných prodejních akcí, které umožnily uživatelům pořídit si notebook za nižší cenu, aniž by museli slevovat ze svých nároků na výkon a kvalitu," dodává P. Trešl.
A teď již k samotným prodejům. V druhém kvartálu prodalo HP celkem 43 010 osobních počítačů, což znamená 21% podíl na trhu a první místo v řebříčku. Z tohoto počtu spadá 29 467 na notebooky, u kterých HP rovněž získalo první příčku s podílem 23,8 % před společnostmi Acer a Asus na druhé a třetí příčce. Notebooky tak tvořili 68,5 % prodejů osobních počítačů, což potvrzuje velmi silný růst v této oblasti. Celkový prodej notebooků v druhém kvartálu tak dosáhl až 123 811 kusů.
Zdroj: TZ HP