"Humans have a slightly over 210-degree forward-facing horizontal arc of their visual field"
zdroj wiki
Zamenujes totiz dve veci, zorne pole pro jedno oko a zorne pole oci. Naschval si to nastuduj, doctes se mimo jine, ze efektivni zorne pole, teda to co nejen vidime, ale i vnimame je priblizne 160-170 stupnu.
A mimochodem ani tento headset nenabizi tech tebou zminovanych 140, ale pouhych 114 stupnu. Ja jsem zkousel Oculus Rift se 110 stupni a bylo to omezujici, ikdyz i tak tam ten pocit z toho, ze jsem uvnitr, byl. Kdyby se prodavalo VR se 140 stupni zorneho pole, asi bych to uz zvazoval.
Jednoduchý test: postavit se, dát hlavu rovně a natáhnout ruce před sebe. Pak je dávat postupně od sebe. Zmizí mi z očí až když je začnu dávat za sebe, což je nějakých 180+ stupňů.
Řekl bych ale že nutnost velkého zorného pole je ve VR dosti subjektivní požadavek. Osobně mi menší FoV nevadí, spíš když vidím mřížku displeje, to mě to celkem ruší, takže já bych do většího rozlišení určo šel.