HTC odhalilo brýle pro virtuální realitu, vyvinuté s Valve pro SteamVR [MWC]

2. 3. 2015

Sdílet

 Autor: Redakce

Možná jste zaznamenali informaci o tom, že firma Valve, stojící kromě vývoje her také za distribuční sítí Steam, hodlá vstoupit do oblasti virtuální reality. V posledních dnech se podobné drby objevily také o výrobci mobilů HTC. Včera v předvečer konferencí MWC a GDC 2015 se obě tyto linky propojily. HTC totiž neuvede jen další z 3D brýlí založených na androidím mobilu či tabletu (takové má například Samsung), ale zcela plnohodnotný headset srovnatelný se zařízením Oculus Rift.

Brýle se mají jmenovat Vive a nejsou ani přímo plodem stejné části firmy, která se zabývá mobily. Měla by za nimi stát divize Connected Devices, která na podzim přišla se zařízením Re Camera. Tyto brýle mají být vůbec první implementací systému SteamVR, který má Valve na GDC odhalit. Díky softwarové podpoře této firmy by se SteamVR mohlo prosadit jako standard pro herní virtuální realitu, pro nějž by nabízely svá řešení nejrůznější firmy, podobně jako je dnes množství výrobců herních periférií a monitorů.

Brýle pro virtuální realitu HTC Vive
Brýle pro virtuální realitu HTC Vive

Základem brýlí má být obrazovka, na níž na každé oko připadá 1200 × 1080 bodů. Jaký druh panelu bude použitý (zda OLED, či LCD) nevíme, nicméně bude mít zvýšenou frekvenci pro plynulejší a věrnější zobrazování – údajně 90 snímků za vteřinu. Vývojářská edice používá pro připojení k PC kabely (má též konektor pro sluchátka), je ale možné, že u finálního zařízení bude použit i bezdrátový přenos.

 

Headset nezapomene ani na druhou stránku mince, kterou je u virtuální reality vedle zobrazení samého její ovládání. Brýle obsahují akcelerometr, gyrosenzor a laserový snímač polohy, mající za úlohu odečítat polohu hlavy. Orientace by údajně měla být měřena s přesností na desetinu stupně, takže pohled do virtuální reality by měl (podle HTC) věrně kopírovat pohyby hlavy. K ovládání mají sloužit ještě přídavné ovladače držené v rukou, k nimž ale zatím nejsou žádné další podrobnosti.

Brýle pro virtuální realitu HTC Vive

Steam VR ale kromě nich počítá ještě s použitím stacionárních senzorů (tzv. „base stations“), tedy zařízení, které umístíte v místnosti a které bude vaše pohyby sledovat na dálku jako Kinect u Xboxu. Uživatele mají být schopné snímat v prostoru o průměru až 4,5 metru, což údajně umožní i určitou formu „chození“ v simulovaném světě. Snímán bude také pohyb ovladačů držených v ruce.

bitcoin školení listopad 24

Ačkoliv na obrázcích si už můžete prohlédnout vzhled těchto brýlí, na příchod jejich finální podoby na trh si ještě dlouho počkáte. Měly by být údajně dostupné koncem roku, cílem je zřejmě stihnout vánoční trh. Nicméně prototypy už jsou podle HTC nyní používány při vývoji aplikací a her. Ještě během jara by se pak měla předběžně dostat na svět vývojářská verze, dostupná vybraným zájemcům z oboru.

Zdroje: HTC (1, 2), AnandTech (1, 2)