Není to úplně tak, že by Huawei ve svých továrnách začal vedle smartphonů a další elektorniky vyrábět auta. Seres je čínský výrobce automobilů, který s Huaweiem uzavřel partnerství a model SF5 je plný technologií právě od Huawei. Zapadá to do strategie Huaweie nazvané 1+8+N. Jinak tento model jezdil po silnicích již dříve.
SF5 je hybrid, který čistě v elektrickém režimu ujede 180 km. O zbytek se postará extender, což je již spalovací motor, který ovšem opuze dobíjí akumulátor. Motor prý vyvinul Seres spolu s Huawei a jde o 1,5litrový čtyřválec poháněný elektřinou i benzínem. Huawei to popisuje jako systém pro rozšíření dojezdu: HUAWEI DriveONE Three-in-One Electric Drive. Zpráva dále uvádí výkon 543 HP a 820 Nm točivého momentu.
Zrychlení z nuly na sto trvá 4,68 sekund. V prodeji bude i verze s pohonem všech čtyř kol. „Toto vzrušující oznámení je průlomem jak pro odvětví spotřební elektroniky, tak pro průmysl
nových energetických vozidel,“ uvedl Richard Yu, výkonný a generální ředitel Huawei.
Přes systém HiCar mohou uživatelé přepínat mezi ovládání smartphonu a samotného vozidla. Pomocí auta má jít ovládat další zařízení ekosystému Huawei a auto dokáže ze své baterie nabíjet jiné auto. Cena nového modelu SF5 je 216 tisíc čínských juanů, v přepočtu asi 716 tisíc korun za verzi s pohonem dvou kol. Prodej začíná 21. dubna.
zdroj: TZ Huawei