Trh s hudebními streamovacími službami v posledních letech explodoval, není to žádné tajemství. Jak je ale velký? Na to z části odpovídá výzkum analytické firmy Counterpoint Research. Podle ní v kalendářním roce 2019 došlo ke 32% meziročnímu růstu počtu předplatitelek a předplatitelů. Dohromady si už na celém světě služby jako Spotify nebo Apple Music platí 358 milionů lidí. Růst je podle analýzy motivován originálním obsahem, k němuž ovšem zdaleka nepatří jen exkluzivní hudba, ale také podcasty. Nejen Spotify ví, proč investovat do akvizic firem orientovaných právě na podcasty. V rozvojových zemích růst podpořily různé dohody s operátory a další propagační aktivity a slevy.
Counterpoint Research předpovídá, že v roce 2020 se počet předplatitelů a předplatitelek zvedne o dalších 25 % na více než 450 milionů. Koronavirus prý snižuje poslechovost hudby, zato lidé více zapínají rádio nebo podcasty, kde se dozví relevantní informace k pandemii.
Celkově v roce 2019 počet aktivních uživatelů a uživatelek hudebních streamovacích služeb, tedy jak platících, tak využívajících bezplatné tarify hudebních služeb, vzrostl o 23 %. To napovídá, že jsou lidé připraveni za obsah platit, místo aby se nechali obtěžovat různými omezeními v čele s reklamou. Podle Counterpointu se k placení lidé dopracují teprve poté, co je služba naláká na využití bezplatného tarifu.
Největší službou na trhu je samozřejmě Spotify s 35% podílem. Na druhé místo to dotáhl relativně mladý Apple Music s 19% podílem, dalších 15 % pak zabral Amazon Music. To se bavíme o rozdělení počtu předplatných. Trochu jiná čísla dostáváme, když sledujeme rozdělení příjmů z předplatných. Spotify si z těchto peněz ukrajuje 31 %, zatímco Music rovnou 24 %. Přes 80 % všech příjmů tvoří finance inkasované z předplatných, zbytek pak z reklamy nebo partnerství. Z reportu nevyplývá, kolik lidí hudbu streamuje celkově, tedy když započítáme i ty s bezplatnými tarify.
Zdroj: Counterpoint Research via Thurrott.com