„Google musí také udělat více, aby zajistil, že nebude vydělávat na nelegálních činnostech a naopak podpořil trh s digitální hudbou, kterého je sám součástí,“ tvrdí zástupci federace.
Google totiž bohatne jednak z reklamy (i na pirátských stránkách) a jednak ze samotného oficiálního prodeje. Na YouTube už několik let spolupracuje s hudebními labely, před nedávnem také spustil obchod Google Music, přímou konkurenci iTunes Store nebo Zune Marketplace.
IFPI má ale podle nás přehnané nároky. Google už výrazy spojené s pirátstvím blokuje v našeptávači a dynamickém vyhledávání. YouTube obsahuje nástroje pro hlášení obsahu porušující autorská práva. Ale cenzurovat veškeré výsledky je pouze v zájmu IFPI, nikoho jiného.
Vhodným řešením by bylo na prvních místech ve výsledcích doporučovat oficiální obchody s hudbou. Ale takový zásah by zase vyvolal otázky: proč je první iTunes a ne Zune nebo Amazon?
Zdroj: BBC