Přestože původní idea patří Elonu Muskovi, tak za Hyperloopem dnes stojí více společností. Nejdále ve vývoji je však Hyperloop One, za kterým stojí jeho zakladatelé Josh Giegel a Shervin Pishevar. Teď se k nim přidal miliardář a šéf Virginu Richard Branson a projekt se přejmenuje na Virgin Hyperloop One.
Celkem je v projektu investováno 245 milionů dolarů a hodnota společnosti je odhadována na 700 milionů. Kolik do projektu investoval sám Branson nesdělil, nicméně podle některých zdrojů by to mohlo být 85 milionů dolarů. Branson vidí v Hyperloopu velký potenciál, přestože jde o velmi riskantní projekt bez podpory vlády a bez jistoty, že to bude nějak smysluplně ekonomicky fungovat. Podle jeho slov ale vidí cílovou skupinu uživatelů, kteří by měli o takto rychlou přepravu zájem.
Na testovací dráze v Nevadské poušti se zatím daří dosahovat rychlosti pod 500 km/h, samozřejmě bez lidské posádky. Hyperloop by však jednou měl svištět až 1000 km/h. V Evropě se zvažuje zatím jen trasa mezi Londýnem a Edinburghem, u nás někteří politici sní o propojení Prahy, Brna a Bratislavy.
https://twitter.com/richardbranson/status/918839105169055744
Elon Musk s nápadem na Hyperloop přišel v roce 2013, konkrétně zvažoval možnost cestování mezi Los Angeles a San Franciscem do 30 minut. Nápad dal ale volně k dispozici, sám se zabývá hlavně Teslou a vesmírným cestováním SpaceX. Nyní má ovšem zájem prostřednictvím své společnosti Boring Company postavit Hyperloop mezi New Yorkem a Washingtonem DC a vůbec se do Hyperloopu aktivně zapojit.
Pro srovnání, u Plzně před pár dny došlo k proražení nejdelšího železničního tunelu v Česku a cesta mezi Prahou a Plzní se tím zkrátí o 15 minut na celkovou 1 hodinu a 20 minut a vlak tak bude na stejné trase o trošku rychlejší než autobus.