I Microsoft prý připravuje řešení pro sledování uživatelů na všech zařízeních

11. 10. 2013

Sdílet

 Autor: Redakce

O sledování se nebavíme poprvé. Je to v současnosti ožehavé téma. Prohlížeče se brání technologií Do Not Track, případně agresivnějším postupem, kdy rovnou blokují reklamní cookies. Pro reklamu ale sledování návyků a pohybu uživatele představuje klíčovou část obchodu. Bez něj by reklama nebyla tak efektivní. Svým způsobem by se stala ještě otravnější. Vždycky je totiž příjemnější se dívat na propagaci produktu, který spadá do oboru, jenž vás zajímá.

Tip: Google vymění reklamní cookies za vlastní sledovací řešení [spekulace]

V září jsme psali o tom, že vlastní řešení na sledování uživatele zřejmě vymýšlí Google. Jak se zdá, podobné plány má rovněž Microsoft. Sledovací cookies v prohlížeči přestávají vyhovovat, a tak prý společnost připravuje jejich náhradu. Ta bude schopná sledovat uživatele a jeho návyky jak ve na osobních počítačích, tak mobilech nebo herních konzolích. Zde specificky padá jméno Xbox One.

 

Jinak se sem počítají obecně Internet Explorer, Bing atp. Cookies podléhají tlaku a navíc jimi nelze sledovat uživatele na mobilech, chytrých televizorech atd. Plány Microsoftu aktuálně nemají zrovna konkrétní podobu a bude chvíli trvat, než se společnost s nějakým řešením vytasí. Je to přitom Microsoft, kdo ve svém prohlížeči ve výchozím stavu aktivuje technologii Do Not Track. Chce prý chránit soukromí svých uživatelů.

Zdroj: Ad Age via The Verge