Možnosti rozšířené reality jsou ale mnohem větší a pokusí se nás o tom přesvědčit i speciálně vyvíjená aplikace od IBM. Ta totiž principu rozšířené reality využívá při nakupování. Jak to celé funguje? Do mobilu si nahrajete aplikaci od IBM a vyplníte do ní svůj osobní profil. Na jeho základě vám program bude ukazovat nejen doplňkové informace o produktech, které se v obchodě nacházejí, ale také vás upozorní na zboží, o které máte speciálně zájem. Aplikace jej díky speciální technologii dokáže rozpoznat a nabídnout doplňkové informace, např. o složení, výživové hodnotě nebo uživatelské recenze. Celé se to bude dát propojit i se sociálními sítěmi, takže získáte také přehled, co kupují vaši přátelé, budete moci zboží doporučit atd.
Myšlenka IBM je taková, že když budete mít zájem třeba o cereálie s nízkým obsahem cukru, co nejvyšším hodnocením a sníženou cenou, namíříte mobilem na příslušný regál v obchodě a aplikace vám poradí, co koupit.
Vše je zatím stále ve vývoji a tak teprve uvidíme, nakolik bude nabídnuté řešení smysluplné a zajímavé. IBM má ale určitě pravdu v tom, že podobný program by pomohl mnoha uživatelům při výběru a současně by byl i zdrojem zajímavých informací pro obchodníky o spotřebitelském chování. Vše bude především záviset na tom, nakolik bude program schopný rozpoznat jednotlivé druhy zboží.
Zdroj: ibmsmartershopping