Hlavní navigace

Názory k článku Iiyama představila nové 24 a 27palcové monitory s panely A-MVA+

  • 11. 5. 2013 12:52

    jk (neregistrovaný)

    Podľa mňa, tie SSD-čka porastu stošku rýchlejšie. Do roku 2017 by som skôr tipoval tak 50:50, hlavne zásluhou notebookov a mobilných zariadení.


    A rovnako pri optických mechanikách si myslím, že to bude podstatne priaznivejšie. Vďaka väčšiemu predaju HD obsahu na Blu-ray mediách a príchodu nových formátov vo vysokom rozlíšení. Majú svoje nesporné vyhody voči HDD aj SSD.

  • 11. 5. 2013 14:33

    Predi (neregistrovaný)

    Opticke disky su minulostou, vyrobcovia a vsetci zaspali dobu. Blu-ray bol uvedeny s PS3 koncom roku 2006 a zaciatkom roku 2008 stratil konkurenciu vo forme HD-DVD. V sucasnosti o 5 rokov neskor, combo blu-ray mechanika stoji cirka 60eur, a napalovacka 80eur. Rovnako media su drahe.. 5ks 25GB verbatim stoji cca 10,50eur -> 84 eur stoji teda 1 TB vo forme blu-ray. Za tu cenu si mozem kupit externy 2,5 palcovy HDD s USB 3.0 tiez 1TB.. Tak co si zvolia uzivatelia? 


    Rovnako filmy su drahe.. Pred vyse rokom som kupoval pre priatelku film Tangled na blu-ray a DVD (combo edicia) za 20eur.. Teraz som ten film nasiel v jednom e-shope za rovnaku cenu.. to za rok neklesne cena? 


    Vidiac toto prestavam podporovat a kupovat blu-ray, a cakam kym sa konecne zobudia a vybuduju normalnu digitalnu distribuciu.

  • 11. 5. 2013 17:27

    Predi (neregistrovaný)

    Mate pravdu :) Ja ale patrim do tej skupiny ludi, ktorym blu-ray rip uplne vyhovuje co sa tyka kvality, dokonca u hociakych nahodnych filmov mi postaci aj DVDrip, pri serialoch dokonca streaming 240/360p (kedze tam vacsinou nejde o vizualne efekty ale o konverzacie, ktore su zabavne).


    A koniec koncov vsetko zalezi od ceny. O kolko by mohla byt lacnejsia digitalna distribucia oproti distribucii na nosici?

  • 12. 5. 2013 15:33

    SamanCZ (neregistrovaný)

    budouci vyhoda SSD, no prece konkurence, dela je spousta firem a bude toho cim dal vic, az nastoupi nejaka Cinska konkurence, olala, to bude sesup cen :)



    odb tu pise o tom, ze NAND neprezije vice nez 2 dalsi vyrobni procesy (totez se rikavalo/psalo i o CPU a GPU asi tak pred 3-4 procesama a stale se to posouva), ale ten samej problem maji i plotnaky, desktop at se to nekomu libi nebo ne umira, odhaduju ze za nejakych 15 let bude obri domaci desktop s 3.5" spise raritou, a budou preferovana spise zarizeni typu nettop, max neco jako notebook, tedy velkej tlak na zmensovani i u HDD plotnaku (ostatne v nabidkach vyrobcu je to jiz dneska zrejme, mnohem vetsi nabidka je v 2.5" a ne 3.5"), a zkuste si narvat vice nez 2TB do 2.5", SSD se na tuto metu dotahuje docela rychle, a docela verim ze jiz v pristi generaci se u SSD dockame kapacit prave ke 2TB, dnes se za jiz "rozumne" penize da poridit 960GB SSD, 14k je vpodstate cena kuprikladu pod hranici high-end VGA, bezne kapacity vhodne na system okolo 120-240GB jsou dnes doslova za smesne penize, oproti tomu co takove kapacity staly treba pred 2-3 lety je to propad cen doslova silenej ;)

  • 14. 5. 2013 8:06

    Panteon (neregistrovaný)

    Nebál bych se toho, že to bude v roce 2017 jinak, než uvádí tato studie...


    Se ShamanemCZ souhlasím, opravdu SSD má lepší šanci a hlavně je tu daleko kratší dobu než HDD a jak se posunulo, nebo spíš kde začalo... to jen na reakci k  " odb" . 


    Jen k těm HDD a prorokování, není to dávno co se křičelo jak bude stoupat kapacita k 10TB a výše, a kde sme? Sme u 4TB a je to strop a proč? Protože , je to velký a popravdě už taky nechci 3,5" . A proto SSD má lepší vyhlídky i když je to zatím tak max k ty 2TB na 2,5" ! Ale to srovnání SSD/HDD je prostě plotňák za zenitem a je otázka času kdy pomalu umře... ano, určitě tu bude eště dlouho ale jako je to dnes, kdy už je opravdu cítit , že spotřebitelé upřednostňují SSD před HDD, a to narážím na PATA rozhraní... jakmile tu bylo SATA a ta eště napomohla snížit cenu HDD, tak také už nikdo neštěk po PATA...


    A hovořit o SmartPhone/ Tablet , že to je jako si koupit chleba je docela vtipný... nikdo z výrobců netvrdí, že si máš každej rok kupovat nový a je to jen na daném spotřebiteli jak se k tomu chová a je fakt, že když vemu v potaz , že spíše rok či 2, bych tu životnost viděl na 5 let, a to sem zas u ShamanaCZ, že ten jeho SSD bude za 5 let měnit za možná i třikrát větší kapacitně a třikrát rychlejší SSD a to opravdu HDD takový skoky nemělo :-) 


    Tedy ten smartphone to určitě dožije a pak to bude asi úplně jinde :-)


    BR je dobrá věc, jako médim a je fakt, že tu je už od roku 2006 a ceny sice klesly né tak závratně, tak stále je to dobrá volba pro origo film, hru, a když pominu, že bych si to měl pořídit a oželil bych vypalování tak BR v konzoli za cenu herní mašinky navíc a nebo tedy jen BR Combo, které je na 1500kč tak je to furt přijatelný... ano, filmy sou možná drahý ale stejně si nějakej ten film koupím a když mám doma eště nějakou Big TV , tak asi to je jinde...


  • 13. 5. 2013 9:06

    SamanCZ (neregistrovaný)

    nejdulezitejsi casti dnesnich smartphonu/tabletu jsou APU , pamet a display, a koukni se kam to Cinsti vyrobci dnes dokazou cenove posunout a pritom bejt vykonove hodne pobliz spicky :) pritom ani jednu z tech dulezitych soucasti si sami nevyrabej



    na cenu ulozist budou v budoucnu tlacit nejen konkurencni fyzicke vyrobky, ale take cloud, ja myslim ze ta cena pujde krasne dolu a za 2-3 roky nebude problem si poridit to "1TB" SSD za ceny okolo 150-200$ :) a zivotnost? ani moje nejstarsi SSD za ty asi 2-3 roky nevykazuje propad pod 90%, docela si i myslim ze me prezije, pritom vim, ze do par let ho stejne nahradim jinym kvuli kapacite a nebo treba proto ze budu chtit zase vetsi rychlosti :)) no schvalne, kdo tady jeste pouziva treba IDE disky? pocitam ze vetsina jiz ma spis jen SATA, pritom je to jen jinej kabl a na desce pronej konektor porad je, za posledni 2 roky jsem ho ale videl asi tak v jednom ze 100 PC :))

  • 14. 5. 2013 10:11

    NAJA (neregistrovaný)

    Dovolím si okomentovat poznámku : Se ShamanemCZ souhlasím, opravdu SSD má lepší šanci a hlavně je tu daleko kratší dobu než HDD a jak se posunulo, nebo spíš kde začalo... to jen na reakci k " odb" .


    No prozatím ten vývojový trend vypadá - od dlouhověkosti k jednorázovému použití . Přeháním samozřejmě , ale  !


    K optickým médiím a mechanikám tolik : Když něco kupuji tak si na to doma rád sáhnu a podívám se na to . Při průměrně kvalitním uložení mi lisované médium vydrží déle než na v každém okamžiku nejistém HDD . A kdy bude kapacita SSD taková aby se mi tam vešlo vše co prozatím mám , na to jsem fakt zvědavý . Samozřejmě očekávám že cena za velkoobjemové úložiště SSD nebude jako za celý comp . Ale do té doby asi optika .