Stoupací hvězda Facebooku jménem Instagram nakonec neoddělí chat do samostatné aplikace. Direct byl v posledních měsících touto formou nabízen v několika vybraných zemích, pilotní režim se ale zřejmě neosvědčil. Pro oddělení hovoří vzrůstající zájem o komunikaci přes sociální fotosíť, kritika ale poukazovala na to, že Instagram se zkrátka stává příliš přebujelý. Oddělení komunikátoru by pak bylo logickým důsledkem – kdysi se to ostatně stalo i Facebooku.
Vývoj chatovací části Instagramu se bude nadále odehrávat v hlavní aplikaci. Jako první na to upozornil „sociální guru“ Matt Navarra. Vývoj pak pro TechCrunch potvrdil samotný vývojový tým Instagramu. TechCrunch poukazuje na to, že v zemích, kde byl Direct dostupný samostatně, velký ohlas nezaznamenal – bráno z hlediska počtu instalací. Sotva překročil hranici 1,3 milionu.
K tématu: Facebook čeká radikální proměna
Další nápodoba Snapchatu
Instagram před dvěma roky od Snapchatu velice úspěšně okopíroval koncept dočasných příspěvků. Stories jsou velkým hitem, ale doba se posunula a vznikají další trendy. Snapchat sice v poslední době už příliš neroste, protože konkurenční síť si krade pozornost pro sebe, „Snap“ je ale napřed v efektech pro rozšířenou realitu. Instagram teď po jeho vzoru testuje nové prostředí, kde si můžete dostupné efekty procházet.
Všimla si toho Jane Manchun Wong, na její příspěvek upozornil Thurrott.com. Změna navazuje na nedávnou úpravu prostředí pro výběr efektů přímo při focení, kdy se lze plynule připínat mezi efekty.
https://twitter.com/wongmjane/status/1130590585947975680
IGTV kopíruje TikTok
Instagram dále kopíruje TikTok, který jsem nedávno zmiňoval. U nás je dnes spíše neznámý, zato v Asii a postupně i na západě se stává velkou hvězdou. Jeho kouzlo spočívá v tom, že poskytuje prostor pro krátká videa ve smyčce. Zejména se pak zaměřuje na hudební kousky. Před rokem už službu používalo 500 milionů lidí. Podle TechCrunche mu značně pomáhá algoritmus pro doporučování videí, kam se mj. dostávají remixy přehrávaných videí.
Pro IGTV si půjčuje tento koncept, současně ale také přebírá prostředí s přehledem videí. Teď se mezi videy navigujete horizontálně v nekonečném proudu, také ale zmizelo rozdělení do kategorií. Dostáváte zkrátka obsah jakoby na míru ušitý vám. Jak se mu podaří držet krok s konkurencí? Na zhodnocení si budeme muset počkat.
Bez kvantifikace srdíček
Tým kolem Instagramu připravuje více drobných novinek, všechny ale před několika týdny zastínil koncept příspěvků bez zveřejněného počtu „lajků“. I tuto funkci neoficiálně zveřejnila Jane Manchun Wong. Jak by takový přístup mohl změnit sociální síť, by vydalo na článek. Krátce lze říct, že Instagram by se mohl snažit nabourat bezhlavou honbu za hodnocením v podobě srdíček. Business Insider získal vyjádření, podle Instagram neustále hledá způsoby, jak snížit tlak na síti.
https://twitter.com/wongmjane/status/1118970853654290432
Únik informací o vlivných lidech
Ani Instagramu se nevyhnula nešťastná událost. Unikly totiž soukromé informace o 49 milionech účtů. Jedná se podle všeho primárně o údaje o tzv. influencerech a influencerkách, o celebritách, ale také o značkách. Na uniklou data databázi byl upozorněn TechCrunch dne 20. května 2019. Databáze nebyla chráněna heslem, takže do ní mohl nahlédnout kdokoli.
Nachází se v ní údaje jako poloha, e-mail nebo telefonní číslo registrovaných účtů, profilové fotografie, počet sledujících apod. Patřil k nim také výpočet hodnoty účtu. Tato metrika je používána k tomu, aby firma věděla, kolik by bylo adekvátní zaplatit někomu za propagaci produktu. Databáze se byla zprostředkována Chtrboxem, který ji již znepřístupnil. Instagram s ním spolupracuje, aby odhalil, jak k úniku došlo.