Instagram lhal regulačnímu úřadu vlády: Twitter jim nabízel 525 milionů

18. 12. 2012

Sdílet

 Autor: Redakce

Podle New York Times se o koupi Instagramu ještě před Facebookem pokoušel Twitter, což se sice tušilo, ale nyní vypluly na povrch přesnější čísla. Twitter nabízel 525 milionů dolarů, ale Instagram se po chvíli přemýšlení rozhodl zůstat nezávislý. Tři týdny na to byl oznámen prodej Facebooku za jednu miliardu. Skutečná zaplacená částka byla nakonec o něco nižší, pouze 735 milionů dolarů.

Zajímavým faktem je, že Twitteru nebyla dána možnost reagovat vyšší nabídkou, Instagram tak vlastně kývl Facebooku bez „výběrového řízení“. Manažeři Twitteru byli tímto šokováni. Pokoušeli se ještě Kevina kontaktovat, ale již bezúspěšně.

Kevin Systrom

Šéf Instagramu Kevin Systrom během procesu prodeje přísahal před regulačním úřadem. Tvrdil, že neobdržel jinou nabídku, než tu od Facebooku. Nabídka Twitteru byla sice pravděpodobně jen ústní: s manažery Twitteru se scházeli po restauracích a nabídky na papíru si přečeli a zase vrátili. Ale i tak jde o hodně nestandardní prodej, který s Facebookem nakonec upekli během pár dnů.

Mark Zuckerberg

Regulační úřad se snažil zjistit, zda je prodej v nejlepším zájmu investorů Instagramu. Facebook dokonce požádal o urychlení celého procesu. Na dotaz, zda Instagram obdržel nějaké jiné nabídky Systrom doslova řekl „Ne, nikdy jsme žádné nabídky neobdrželi“. Ivan V. Griswold z úřadu se zeptal pro jistotu znovu, ale Kevin jej přerušil a znovu řekl „Nikdy jsme neobdrželi žádnou formální nabídku“. Schůzky s manažery Twitteru zatajil.

 

bitcoin_skoleni

Kevim Systrom i zástupci Facebooku odmítli celou věc komentovat. Kdyby došlo k férovému obchodu, mohl Twitter či dokonce Google nabídnout vyšší nabídku a investoři Instagramu mohli vydělat více peněz. Celá věc okolo akvizice hodně smrdí, ale kromě nějaké hypotetické pokuty se nic nezmění.

zdroj: New York Times

Autor článku

Šéfredaktor Cnews.cz, dříve editor Computeru. Nadšenec do notebooků a příznivce kompaktních smartphonů. Najdete mě na Twitteru nebo LinkedInu.