Dalo by se jednak říct, že Facebook má nový komunikátor, ale také že Instagram má nový komunikátor. Jakkoli je rozdělování služeb do více aplikací symptomatické pro jejich růst (a pro někoho tím pádem problematické), nový komunikátor se úzce profiluje, čímž cílové publikum pravděpodobně učiní šťastným.
Novinka pro přímou komunikaci se nazývá Threads (from Instagram) a soustředí se na dva aspekty. Je určena jen blízkým přátelům, kteří se objevili loni v listopadu a umožnili vysílat příběhy (Stories) okruhu vybraných lidí. Šlo o reakci na rostoucí popularitu služby, kde je stále pravděpodobnější, že budou slídit rodiče dětí. S rostoucím publikem je obtížněji udržitelná relativně soukromá komunikace.
Vizuální komunikace s těmi nejbližšími
Threads vás chce tedy spojit s těmi, s nimiž na Instagramu komunikujete nejvíce. (Aby nedošlo ke zmatkům, používáte stejný účet a konverzace si můžete nadále prohlížet v hlavním klientu Instagramu.) Zaměřuje se na vizuální komunikaci. Hlavní obrazovka tak slouží rovnou pro focení selfies a jiných fotek. V tomto ohledu má Threads velmi blízko ke Snapchatu, od kterého ostatně Facebook opisuje dlouhodobě – a úspěšně.
Přímo na hlavní obrazovce uvidíte avatary osmi vybraných lidí. Klepnutím na avatara dojde k vyfocení aktuálního záběru s tím, že se otevře prostředí pro odeslání snímku dané osobě. Obrázek samozřejmě můžete ještě upravit, celý proces je ale jednoduchý a rychlý. Nad rámec standardních možností Instagramu pak Threads přidává statusy, tedy činnosti, které provádíte. Změníte je manuálně, měnit se ale mohou i automaticky na základě plochy.
Samostatný komunikátor podporuje videochat, chybí mu ale nahrávání hlasových zpráv. Je zřejmé, že Facebook tímto cílí na mladou generaci, která si právě oblíbila Snapchat. Mimochodem, myšlenka rozdělení Instagramu tady už byla. Firma dokonce testovala samostatného klienta pro chat Direct, koncept ale opustila.
[video width="400" height="711" mp4="https://www.cnews.cz/wp-content/uploads/2019/10/instagram-threads-official.mp4"][/video]
Zdroj: Facebook Newsroom