List The Information díky svým zdrojům zjistil, že se Facebook chystá přejmenovat své sociální sítě. Oficiální názvy Instagramu a WhatsAppu tak ponesou ještě přívlastek „from Facebook“. Firma zprávu nakonec potvrdila, že na rebrandingu opravdu pracuje a že díky němu chce dát lidem vědět, čí aplikaci vlastně používají. Kdy přesně k přejmenování dojde, zatím nevíme.
Pro Facebook jistě bude prestižní umístit své jméno i do ostatních produktů, ale uživatele může taková informace také varovat. Instagram a WhatsApp sice netrpí na podobné bezpečnostní skandály jako mateřská firma, ale to by už v budoucnu platit nemuselo. Šéf Mark Zuckerberg letos prozradil, že by sociální sítě rád těsně propojil. To by znamenalo velký zásah do fungování WhatsAppu i Instagramu, které si doposud držely relativní autonomii a od jejich převzetí Facebookem se příliš nezměnily. Ochrannou ruku nad tím drželi i původní zakladatelé WhatsAppu a Instagramu, ti všichni však během loňska z firmy odešli.
TIP: Facebook přiznal další pochybení a slibuje, že lépe ochrání naše soukromí
Facebook koupil Instagram v roce 2012 a zaplatil za něj miliardu dolarů. Pod jeho vedením vyrostl z přibližně 50 milionů uživatelů na více než miliardu. WhatsApp pohltil v roce 2014 za 19 miliard dolarů. Tehdy měla chatovací služba 450 milionů uživatelů, dnes je to více než 1,5 miliardy. Samotný Facebook má 2,4 miliardy aktivních uživatelů. Alespoň jednu ze zmíněných sítí si každý měsíc spustí 2,7 miliardy uživatelů a 2,1 miliardy tak činí dokonce každý den.
https://www.mixcloud.com/Cnews/cnews-fm-240-radikální-proměna-facebooku-ale-ne-jeho-obchodního-modelu/
Zdroj: The Information via Betanews