x86 nemůže zahodit 32-bit a 16-bit, protože 64-bit pořád používá stejné CISC kodování z roku 1978 se všemi prefixy a postfixy s variabilní délkou instrukce. Teoreticky to může zahodit, ale pořád tam zůstane to prehistorické kodování se všema nevýhodama, ale ztratí se zpětná kompatibilita.
64-bit ARMv8 je úplně nově vyvinutá ISA, něco jako kdybys měl 32-bit MIPS a 64-bit RISC Alpha. Proto ARM musel mít v CPU 2 dekodéry pro "MIPS32" i pro "Alpha64", což byla komplikace oproti evolučnímu vylepšování u x86. Ale dnes to umožnilo ARMu úplně kompletně zahodit celý prehistorický "MIPS32" a jedou s úplně nově vyvinutou "Aplha64". Na tohle nikdo v x86 světě nemá odvahu a proto dostávají od ARMu těžce naprdel v efektivitě a výkonu (2048-bit vektory SVE a matice SME).