Fantastický krok od Intelu, ešte rozšíriť ponuku základných dosiek a predaj sa rozbehne na plné obrátky, HEDT platforma sa stáva dostupnejšou pre podstatne širší okruh zákazníkov.
Gigabyte už začal s MB:
https://www.techpowerup.com/259764/gigabyte-launches-x299x-motherboards
Jupíí, tak už tu máme kompletnú rýchlu rotu za práva utláčaných rudokožcov. Ale KOCHRENE, teba musím bohužial sprdnout, kde si sa človeče flákal ? tombík, noha i wendak sú tu už zoradení v jednom rudošíku a ty zanedbávaš povinnosti voči kolektívu, nech sa to neopakuje !
No, už je to tak chlapci, šmudlu 3950X ešte nevadali, pneváč im to nefungíruje a už je zostrelený HEDT 18-jadrom.
Že se s ním vůbec zahazujete, když je zcela evidentní, že vás všechny jen trollí, protože tak blbej nikdo být nemůže.
Celá "diskuse" je jen hádka s jedním trollem, který plácá jeden nesmysl za druhým.
edit: jinak jak asi dopadne Cascade lake-x: https://wccftech.com/amd-hpc-epyc-7742-benchmarks-utterly-annihilates-the-intel-xeon-platinum-8280-at-roughly-1-3-the-price/
tohle je aktuální realita v hiendu a serverovém segmentu. A není divu, že má Intel bobky z toho, že ztratí serverový segment.
Je to zvlastni. Zatim jedini lide co byli zabanovani, jsou opozice trombos a spol, kteri pres novou zdejsi politiku korektnosti ospravedlnujici banovani a cenzuru volne pokracuji v brutalnich nadavkach a dehonestaci vsech nazorovych oponentu, coz redakci vubec nevadi. To je zrejme v poradku. To uz neni dvoji metr, ale dvoji parsek.
Duvenblejt.
King prichádza, Intel i9-10980XE pecka kremík :
https://wccftech.com/intel-hedt-core-i9-10980xe-5-1-ghz-oc-all-cores/
https://i.imgur.com/d3dJJCc.jpg
Revize R0 jsou podstatně horší než P0, navíc si to už Intel binnuje a schovává top kusy do 9900KS.
Co to meleš, mám 9900K všechny jádra na 5Ghz , chladič NOCTUA NH-D15 a max teploty mám kolem 85 stupňů. To jsem to ani moc neřešil. Mám nic moc desku MSI MPG Z390 GAMING PRO CARBON, která docela hodně nadsazuje napětí i s nejnovějšíma biosama.
Jako jasně AMD super konkurence a díky , za to , ale nějakých 13K je dneska tak 1/3 vyplaty.... who cares když má jako koníček hraní her :D
Tak uvidíme jakou prodejnost budou mít oba procesory. Zatím Intel fyzicky nic neuvedl. Ale dost pochybuji, že ten 18-ti jádrový Intel bude někdo kupovat. Výkon budou mít oba procesory stejný. Reálná spotřeba bude u AMD poloviční a cena celé platformy bude u AMD taky poloviční. No jsem zvědav na HEDT platformu AMD. Tam kde Intel končí, bude AMD začínat. Tak proč kupovat nějaké pidi 18-ti jádro, když se můžu pěkně rozšoupnout s 32 a více jádry.
tynyt, tá tvoja realita je úplne iná, práve na serverovom trhu je AMD vyložene outsider s trpasličím podielom
3.4%. To by si ale nesmel mať nasadené ružové brýle značky AMDoptika, tabulka skutočnej reality :
https://mirovl.rajce.idnes.cz/tsmc#kat.jpg
A jak to souvisí s mým příspěvkem?? :D To je snad jasné, že záleží na štěstí jaký cpu chytneš. Věřím, že někdo má štěstí a jede mu to i 5.1 allcore. Mimo jiné ani nepíšeš jakou máš revizi, pokud to teda vůbec víš.
btw max teploty v čem? jaké napětí atd...
ve hrách mám taky jen cca 70 C
Pššt to [PROMAZ] nedošlo :-) On porovnává AMD Desktop s Intel HEDT:-) I když Pro AMD to je krásná vizitka. Vychází z toho sakra dobře když se to takto porovnává :-)
Na nové TR jsme taky zvědavý a řekl bych, že se zde bude AMD krotit a nebude vydávat 64/128 TR. Bylo by to zbytečný. Intel nemá co postavit ani proti TR s méně jádry.
snehulak 7.10.2019 at 20:00
Je tu pár rozdílů. D15 je monstrum (osobně ho mám) a on psal, že má sice super ale levnější a podle všeho i slabší Ninja 5.
Krom toho Ty máš 85°C při běhu Prime95 ? A teď nemyslím minutu, ale třeba po hodině. Prime95 je totiž dost masakr, ale sám ho používám pro testování stability.
PDSFab 7.10.2019 at 9:34
"Musel znížiť, lebo mu tie predražené, žravé, deravé zázraky nikto nekupoval, samozrejme okrem výnimiek s tunelovým videním."
To je zvlastni, ted tu byl clanek o tom, jak intel pres navyseni kapacit nestiha vyrabet, a podle jeste starsich clanku se zuby nehty snazi udrzet prioritne produkci HEDT a Xeony, o ktere je nejvetsi zajem. Jestli ty nahodou nezvanis nesmysly....
man in shadows 8.10.2019 at 12:16 " Lhář hnizdo, který se nikdy neštítil házet špínu na druhé a očerňovat je"
Také zajímavé. Zde celá stránka nadávek a pomluv, podívejme se od koho... Stále stejní lidé, a hnízdo to není. Dnes jako včera, předevčírem, pořád. To pak i to údajné lhaní vypadá od tebe, inu, jako lhaní.
Na nejakem Prime vubec nezalezi. Dulezite jsou teploty v H265 encodingu, nebo renderingu. S powerviry se sice hezky strasi v dskusich, kdyz se to nekomu hodi, ale jejich prakticky vyznam je nulovy. Ja mam v AVX encodingu o 15stupnu mene nez v Prime.
Nedavno si mi jeden streamer s 3700X stezoval, ze kdyz necha bocnici case zavrenou, tak ma teploty pres 90 stupnu a rve to jak krava. Netreba asi poznamenavat, ze tam mel tri 120mm odtahove ventilatory.
Tak Ty to děláš vysloveně úmyslně to trollení i to rýpání do lidí. Jen se prostě hlídáš. To plevelení diskusí co děláš, ale taky není úplně v pořádku. Nicméně souhlasím a i jsem to tady psal, že by se to mělo promazat. Crha dostal BAN za to, že byl duševně vyšinutý a psal emaily na vedení a v neposlední řadě vyhrožoval. Což musíš sám uznat že není normální. Tohle ale úmyslně hnízdo opomíjí. A moje reakce byla čistě na to co tu vždy předváděl právě hnízdo. Jak tu lhal o druhých.
Hnizdo, ze ty se ozves jako potrefena husa... demagogicky lhar par excellent. V nasi prvni diskusi, kde jsi treba tvrdil, ze video filtry neumeji vyuzit vic jak jeden thread, tak i presto, ze jsem ti natocil video,kde bylo videt, ze i s filtrem to bralo myslim 4 thready, tak si nepriznal omyl. Samozrejme v ty dobe, v ty tvy modry vizi, vsechno co melo vic jak 4jadra bylo spatne :D , pac Intel jich vic nedelal a pak si koupi udajne 8700K se 6C a 12T ..
A co jineho jsi vladar.. demagogicke kecy posuka, ktery tady mesic chodil spamovat, ze AMD ma 1,5V a ze ty CPU pomalu hori za ziva.. pritom nemas poneti o tom vyrobnim procesu, neznas jeho parametry, nic.
Pak te tady nekdo vyskolil, ze pokud mas nizke napeti, tak musisi mit ale zase vysoke proudy a od te doby ti to najednou prestalo vadit.
Když neumíš číst tak to musím znovu zopakovat. Mi se to nelíbí a jsem pro promazání.
Ale Ty tu sázíš na nové lidi, případně na lidi s krátkou pamětí. Protože lidi Tě už tady znají a ví cos tu prováděl. Samozřejmě i to jak jsi se snažil pošpinit ty, kteří se Ti nehodili. Což jak vidím vlastně ani nepopíráš a jen se snažíš odvést pozornost jinam.
Jediný kdo tu dostal BAN byl Crha a to za vyšinuté chování. Tobě to vadí jen pro to, že to byl človíček z Tvého tábora a možná i pro to, že Ti udělil řád :-D (trolla)
Koukám, že trombo si založil backup účet :) Co kdyby to jednou přepísk, žejo.
Tromboza opet usvedcen ze lzi. Nikdy jsem netvrdil ze "video filtry neumeji vyuzit vic jak jeden thread", to je LEZ.
Tvrdil jsem, ze zarazene filtry prudce zhorsuji skalovani, coz tvrdi i autori avidemuxu:
https://www.avidemux.org/admWiki/doku.php?id=tutorial:h.264
Multi-Threading
Remarks: Many people complain that the CPU load doesn’t reach 100% in Taskmanager when encoding a video with x264, even with multi-threading enabled. This may have several reasons. Most likely something in the processing chain is bottlenecking x264. For example a single-threaded decoder and/or compute-intensive video filters may easily become the performance bottleneck.
Zde je odkaz na diskusi:
https://www.cnews.cz/intel-pry-kvuli-ryzenu-posune-vydani-sestijader-coffee-lake-mohly-vyjit-uz-v-srpnu/#comment-167067
O nejake me "vizi" ze "vsechno co je vic jak 4 jadra je spatne" uz ani nemluve, to uz je blabol nad blaboly, a dalsi lez.
Takze tromboza opet usvedceny ze lzi, kdyz uz jsme u toho kdo tu ma kratkou pamet. A sprosti vulgarni lhari budou opet osocovat lidi mluvici pravdu, dehonestovat je a spinit. Nevadi mi to, takova je doba.
"A word of caution though: Intel's new pricing might not trickle down (immediately) to the consumer. We believe Intel might face some resistance and/or push back from retailers and partners. If you are a business selling Intel's old 18-core for $1979, you aren't going to want to stock the upcoming 10th generation CPUs at a price that completely undercuts your existing stock. The channel is going to have to take some heavy losses on SKUs that, overnight, just got their valuations cut in half."
Ty jsi spadl z maliny naznak? huhuhuhu...
https://www.extremetech.com/computing/299191-amds-server-market-share-could-more-than-double-by-the-end-of-2020
jestli si myslíš, že YoY nárůst o 2 procentní body v tak konzervativním segmentu, jako je ten serverový, je málo, tak ti ještě připomenu, že Zen2 přišel až v Q3. 10nm je fail a failem zůstává - tenhle proces tu slibujete vy intelfani už rok, a skutek utek.
Tak si to ale prosím vyčítejte bez těch nadávek.
P.S. "Maďar" se mi vůbec nelíbí. Jinak pánové, víte, že když někomu dáváte hanlivé přezdívky, tak to vypadá dětinsky? Teda ne že bych se tomu taky vždycky ubránil, když mě někdo naštve, ale když existuje nějaký argument, tak by to nemělo být třeba.
Az na to Hnizdile, ze tradicne lzes..ale ty nic jineho neumis
hnizdo 21.4.2017 at 10:11
Dovolim si nekolik upresneni.
"1) x264 rozhodne, ale rozhodne neni typicka aplikace. Vetsina sw vcetne samotnych windows zdaleka netezi ze vsech jader jako x264, obvykle jsou kvuli vrazenym filtrum podstatne mene efektivni. Staci do Avidemuxu pridat jeden dva filtry, a muzeme si 4 jadra strcit za klobouk. A takovy Premiere je uplna katastrofa (i kdyz generuje referencni video stream)."
Bohuzel tvoje tvrzeni je silne priohnute a plati jen pro nektere scenare..tudiz je to lez. Protoze jsou filtry, ktere dokazi MT vyuzit. To ze ty nechapes vyznam slova "lhat", je neco, co tady vsichni o tobe vedi. A k tomu mas jeste stejnou drzost jak tady posuk Vladar, tvrdit o druhych ze lzou..
Kouknete se na mindfactory kluci. Sice jsou to cisla pro nemecko, ale zase diametralne jinak to nebude ani u nas. Mozna u tech drazsich CPU to bude procentualne trosku jinak, Intel mozna bude mit misto 19 treba 25% ale celkove se to bude plus/minus podobat.
https://diit.cz/clanek/mindfactory-pres-80-prodanych-procesoru-je-od-amd
Situácia Intel HEDT platformy sa dramaticky zmení s príchodom nových Cascade Lake, za tie ceny sa to bude predávať v ďaleko vyšších číslach, jednoducho 50 % zľava osloví aj zákazníkov, ktorí doteraz nedumali o HEDT z dôvodu vysokej ceny.
Kto by už len kupoval obyčajný 16-jadrový Ryzen za 750 dolárov, keď môže mať s doplatkom 229 dolárov 18-jadrový HEDT procesor.
Samozrejme najvýznamnejší OEM výrobcovia budú preferovať Intel ako vždy.
Můžete sledovat třeba bestseller list Amazonu, ten nemá čísla, ale když se podíváte na to pořadí...
https://www.amazon.com/Best-Sellers-Electronics-Computer-CPU-Processors/zgbs/electronics/229189/ref=zg_bs_pg_1?_encoding=UTF8&pg=1
V roce 2017 BTW tam v první dvacítce bývalo tak 12-13 Intelů a Intel býval na prvním a druhém místě, AMD mělo nejvýš Ryzen 5 1600, ten se někdy dostal i na druhé místo, ale první bylo vždycky Core i7-7700K (pak i7-8700K).
Jinak nejprodávanější X299ky (9820X a 9900X) teď jsou momentálně na nějakém 60. a 70. místě, kdežto čtyři různý Threadrippery jsou před nima... čili v retailu ty platforma LGA 2066 opravdu asi zlevnit potřebovala. (V OEM pracovních stanicích HP, Dell, Lenovo atd se určitě prodává jenom Intel protože Threadripper je málokdy v nabídce, ale tam taky Intel možná ty slevy dává taky.)
"Situácia Intel HEDT platformy sa dramaticky zmení s príchodom nových Cascade Lake, za tie ceny sa to bude predávať v ďaleko vyšších číslach, jednoducho 50 % zľava"
Ano a to je to co tu všichni píšeme. Pokud by Intel zachoval ty vysoké ceny, tak by měl potíže s prodeji. A tak kvůli AMD (i když se Intelu určitě nechtělo) musí s cenou dolů. Což prospěje všem. Prostě krásná ukázka fungujícího konkurenčního prostředí. To že má Intel zaháčkované a ob-háčkované firmy jako DELL a pod. se dobře ví. Prostě tam bude delší dobu trvat, než se AMD víc prosadí. A firmy jako DELL a pod. nechtějí riskovat ztrátu výhod jaké nyní mají.
"Kto by už len kupoval obyčajný 16-jadrový Ryzen za 750 dolárov, keď môže mať s doplatkom 229 dolárov 18-jadrový HEDT procesor."
Ver tomu, že kopec ľudí. A to práve preto, lebo s tým "obyčajným" prokákom sa bude predávať aj "obyčajná" doska za "obyčajné" peniaze. A zatiaľ čo Intel zrazil cenu ich "neobyčajných" CPU na polovicu, očakávať podobné zlacnenie dosiek môže iba úplny blázon a naivka. Takže nejaké raketové predaje fakt neočakávam, aj keď samozrejme k nejakému pozviechaniu sa určite dôjde.
[PROMAZ] "Srandista, ak chceš vyhulit 750 dolníkov za obyčajné 16-jadro,"
A kdo říkal že AMD u svého ne obyčejného 3950X taky nezareaguje cenou? I když by nemuseli, ale u AMD bych i tipnul že by mohli. Ale je to sranda co, že AMD v obačejném desktopu zdárně konkuruje HEDT co :-) ještě cca 2-3 roky z5 by to nikoho nenapadlo. Pamatuji jak kamarád kupoval Intel 8 jádro za 30 fíků...
Tak podle toho vysledku od MSI, dava 3950X v CB15 3932 bodu, coz je vic nez 9980XE s 3700-3800 body. Na 16C oproti 18C je to skvely vysledek. Intelu se s 10980XE asi podari trosku zvednout frekvence v turbu na ukor jeste vetsi spotreby, takze nakonec asi bude rychlejsi. Nicmene s prihlednutim k tomu, co se a za kolik spolu srovnava, tak je to dost 'groteskni vitezstvi'.
@Srandista, na Cascade Lake je proti Ryzenu zaujímavé :
- rozšírené inštrukcie
- full AVX
- štvorkanál RAM
- potenciál OC CPU
- potenciál OC RAM
- separátne nastavenie frekvencie jadier
- separátne nastavenie napätia jadier
- možnosti nastavenia uncore/frek,/voltáž
- možnosti nastavenia Vvid
- možnosti nastavenia frekvencie jadier po skupinách, napríklad 8-core na 5GHz / 18-core na 4.2GHz atd.
Hmm..a co mi chces vysvetlovat, ze jsi pako ktery nicemu nerozumi, ktery v diskusi o bitratu videii nevi, ze se bavime o kodecich, nebo ktery acha nad tim, ze Intel uvede 18C v HEDT, ktere bude vykonove na tom podobne, mozna o chlup lip nez 16C AMD z bezne desktopove platformy. Vzdyt je to spis ostuda. Nahore napises pripsevek o "vyhodach" 9980XE, kde vetsinu z toho u 95% tech lidi, co takovy CPU budou pouzivat nebudou zajimat..co chces vysvetlovat, vzdyt co tvuj prispevek, to nesmysl.
Vzdyt ty podle tech prispevku nemuzes byt normalni, ty jsi psychicky naruseny
Tome ubral bych na výrazech, i když souhlasím, že [PROMAZ] tu jen ale doslova hloupě trolí. Snaží se nahradit Maudita, ale ten byť taky megatroll to uměl líp a nepsal tak o oči bijící kraviny. Přecijen to uměl líp zaonačit a zakamuflovat. Myslím, že by to tu měl Jan O. promáznout, protože už tu jsou zas jen roztržky.
@mvladar: tak si to zhrňme. Bod 1 a 2 sú to isté, a v dnešných aplikáciach temer nevyužívané. Bod 3 je legitímna zaležitosť, bohužiaľ jej pozitívny dopad docela zabili výmenou Ringbusu za Mesh, ktorý výrazne skrúhol hlavne herný výkon. No a body 4 až 10 sú zasa len rôzne pomenovania jedného a to OC. A to už musíš byt riadne zúfalý, keď potrebuješ OC pomenuvávať rôznymi spôsobmi 7 krát, aby si si pred sebou obhájil, aký je Skylake-X... Teda pardón, Cascade Lake-X "neobyčajný" procesor...
s ohledem na to, že do Q2 zvládli 3,4%, tak do konce roku 2019 je reálných těch 6-10%
https://www.amd.com/en/campaigns/amd-and-dell
čiže musíš koukat na portfolio. A taky na to, že Zen1 ještě nebyla drtivá konkurence, to se stal až Zen2. Navíc každá změna v takovém segmentu prostě trvá. Uvést na trh serverové řešení není jako když Asus/GB/MSI vyrobí "novou" desku s jinak blikajícím RGB podsvícením a novým designem.
Takže právě proto ten podíl bude velmi pravděpodobně velmi rychle akcelerovat.
@Srandista, som myslel, že sa viac vyznáš v procesoroch, preto som menoval možnosti ladenia Cascade Lake. O hernom výkone vyložene trepeš, frekvencia je dôležitejšia ako Mesh, to si len zrejme vyčítal, je to sprostosť. Tie benefity HEDT by si nevyužil, nevedel by si ako, takže pre teba bude vhodnejší obyčajný Ryzen. Medzi OC CPU a OC RAM nevidíš rozdiel, tak to stačí, nemá cenu ďalej diskutovať. Druhý krát sa nepýtaj v čom je rozdiel.
hmm odkaz nikde, takže ani nikdo neví zda to je pravda a nebo ne. Dále AMD má aspoň, když už to takto bereš, použitelné chladiče. Intel nikoli. Rozumný člověk nasadí FERA3 a neřeší. Jinak jsem viděl 3700X i s základním chladičem a v kvalitní skříni to jelo celkem dobře.
Když vezmu v potaz Tvou demagogicou větu, tak 9900K, 9700K opravdu neuchladíš ani tím chladičem Fera3. Nižší modely ano. Ale intel chladiče jsou katastrofou i na celeronech.
Rofl, další Vladařova kravina. :D Hele joudo, raději zůstaň u teorií, evidentně s praxí máš nulovou zkušenost. Když skládám pecku pro kámoše, opravdu netuším co na tom PC kdo bude dělat teď nebo za 5 let. Nehledě na to, že za pár let, až to bude mít zasraný prachem a v létě bude 40 stupňů, tak to musí pořád stabilně šlapat jak hodinky. Od tebe s tvýma nulovýma znalostma bych tedy opravdu pecku nechtěl. :D
btw: vzhledem k tomu, že neodpovídáš na tento příspěvek, začínám předpokládat, že jde o další tvou vymyšlenou lež
https://www.cnews.cz/intel-cascade-lake-x-core-i9-x299-odhaleni-vyrazne-lepsi-ceny/#comment-218500
Ano Hnizdile, tady jsem se spletl, protoze jsem to psal z hlavy a nechtelo se mi hledat dany claek. Nicmene to na faktu cele te tehdejsi diskuse nic nemeni. Napsal jsi nesmyslny prispevek. I po prokazani ze meles pitomosti, jsi se kroutil jako had a prekrucoval o sto sest. Uplne stejne, jako se kroutis vzdycky.
Aznohh, to si naprosto nepochopil, respektive nechceš pochopit. Tu predsa nejde o zakúpenie 18-jadra pre antivír, ale naopak o výkon celej plejády programov, ktoré stále využívajú len pár procesorových vlákien, je ich stále hodne. V málovláknových aplikáciách bude procesor kmitat na 5GHz a v MT nižšie. Je zaujímavé, že zo spomenutých programov si vybral jeden, ktorý sa ti hodil.
Pár príspevkov vyššie ladíš počítač na Prime, to je kandidát na medailu hlúpost OC....
Sorry, ale ten stupidní argument s antivirem už nezakecáš. :D :D Ale jo, věřím ti, že pouštíš antivir 20x denně a se stopkama čekáš až na pozadí doběhne. :D
Stále čekáme na dokaz https://www.cnews.cz/intel-cascade-lake-x-core-i9-x299-odhaleni-vyrazne-lepsi-ceny/#comment-218500
Nebo to je jen další z tvých mnoha lží?
Aznohh, to si fakt nedokážeš vyhľadať nejaký údaj ?
12.5.2019 cnews :
Prosazování Epyců se zaseklo
Kde ovšem posilování AMD ustalo, je v serverech. Firma získala v Q1 2019 jen 2,9 % prodejů serverových CPU (nejsou započítány embedded/IoT produkty), byť v Q4 2018 mělo už 3,2 %. Meziročně je to stále zlepšení (v Q1 2018 to bylo jen 1,0 %). Ovšem zde bych si tipnul, že je zmírnění prodejů spíš dočasné, protože Epycy druhé generace, které vyjdou letos, by s novou architekturou, až 64 jádry a 7nm výrobním procesem měly být docela atraktivní. Tržní podíl AMD v serverech s nimi prakticky určitě stoupne – těžko ale ještě říct, zda až někam k 10 %, jak AMD v delším horizontu doufá. Ovšem AMD původně touto dobou čekalo podíl 4 až 6 %, takže první 14nm generace za očekáváním poněkud zaostala.