To srovnání s motory bych ještě trošku zpřesnil. Kubatura měla větší význam porovnávat u atmosférických motorů, kde byly výkony při srovnatelných otáčkách a stejném systému rozvodů (OHV - 2 ventily, pak OHC - taky dva vetily až DOHC - obvikle 4 venily na válec) vlastně velmi podobné. Neberu rozdílné hodnoty a průběhy kroutícího momentu. Ale v turboéře hraje roli taky plnící tlak a tak už porovnání podle zdvihového objemu ztrácí smysl. A stejně tak v začátcích a tedy u starších výrobních postupů označení ať μm a později sovkách a desítkách nm smysl mělo. Jenže jak se u výrobců měnilo provedení samotných tranzistorů stal se z toho spíš údaj naznačující rozdíl proti předchozí generaci daného výrobce. Ale i kdyby to srovnání stále mělo smysl, záleží, jak je daný produkt zaměřen - na efektivitu a hustotu - efektivitu a výkon - takt - a celé srovnání ztrácí význam. Můžeme mít dva produkty na stejně označeném postupu s rozdílnou hustotou tranzistorů. Například se ví, že Power 10 na vylepšeném 7 nm EUV nevyužívá záměrně možnou hustotu kvůli lepší kombinaci vysokých taktů a nižší výsledné spotřeby.