"vývojáři mají celkem problém vyplnit rozlehlé světy smysluplnou činností."
s tím bych si dovolil nesouhlasit, spousta vývojářů musí dost zásadně ořezávat možnosti her protože by poměrně snadno mohli udělat daleko inteligentnější NPC, zlváště v otevřeném světě. Máme instanci světa, v něm NPC a je třeba vyhodnocovat vzájemné interakce. Pokud udělám nějakou akci, může? a bude? na ni NPC reagovat? Pokud ano, jak budou jiné NPC regovat na to první NPC? Jaké akce může to NPC zvolit? Jak moc volbu ovlivní volba jiných NPC.. Čím větší okruh na kteoru reagují postavy tím více otevřeného světa je třeba vyhodnocovat a vlastně instancovat protože v rámci optimalizace běžně řešíš jen malou část světa pořtiom o akci hráče se klidně mohou dozvědět NPC na druhé straně zeměkoule.
A to se nebavíme o skutečné AI, která by se učila a zlepšovala své reakce na podměty. Bavíme se jen o naskriptovaných akcích, ale ty naskriptované akce mnohdy tvoří statisíce scénářů jak se daná situace může vyvíjet. To si žádá nejen docela dost výkonu procesoru ale žádá si to velice sofistikovaný systém toho skriptování