mám levnější i7 11700 bez K ale s grafikou a nemůžu si stěžovat, herní výkon velice dobře soupeří se ZEN 3. Možná se to změní po uvedení s novou AMD cache, ale to je hudba budoucnosti v mainstreamu a to i Intel bude dál. Hodně ale záleží u non-K na desce. Nejlepší je pochopitelně mít Z 590 čipset a trochu experimentovat, je dobré si zvolit vhodný kompromis mezi singl a multi jádrovým výkonem. Proti 7nm čipletům AMD tu jedna výhoda je - teplo se díky větší ploše rychle přenáší na chladič takže grilování při vlažném chladiči se nekoná. Na jednu stranu je u ZEN 2/3 super nižší spotřeba, jenže pokud se zpomaleně přenáší teplo na chladič tak je výsledek proti více žeroucímu Intel čipu který to teplo ale rychle předává poměrně diskutabilní.
Ja si myslím, že je to takto v poriadku. 2160p je štandardné a jedno z najpoužívanejších rozlíšení. Výkonnostné rozdiely CPU sa v ňom už síce príliš neprejavuje, ale o to tu práve ide – jasne poukázať na to, kedy už na herné účely nemá zmysel sa znepokojovať výkonom CPU a nejako rozumne to zvrchu ohraničiť.
Zatiaľ čo 2160p a i tie vysoké grafické nastavenia v ňom predstavujú praktický scenár pre drahšie zostavy, tak 720p je presne opačný prípad (ohraničenie zospodu). Rozdiely medzi procesormi sú na najvyššie, hoci báza takéhoto nastavenia je už viac-menej teoretická (v zmysle, že si to takto nikto v praxi nikto). Ale ukazujú to, ako si procesory poradia v situácií, keď je využitie GPU minimálne.
Časovo nereálne a v testoch CPU mi to zase az taký zmysel nedáva. Keď je niekde dosahovaný horší výsledok na GeForce, bude taký aj na Radeone, hoci môže byť trochu iný, ale pomery budú zachované.
Mimochodom, z našich testov grafických kariet vieme, že je dosahovaný výkon Aorus RTX 3080 Xtreme 10G (OC) a AMD Radeon RX 6800 XT prakticky rovnaký (rozdiel je menší ako 1 %). A je pravda, že v 2160 je to už pre RTX 3080 +6 %, ale to vhodnosť jej voľby do zostavy na testovanie CPU jedine obhajuje.