Škoda po revoluci zahodila naprosto vše, co měla. Felicie bylo poslední české auto, byť už částečně s motory od VW a upravené pod taktovkou VW. Ze starého AZNP zbyl jediný komponent, převrtaný a VW vylepšený 1,4MPI. Bez peněz, know-how a komponent VW by nebyla Octavia, Fabia, a ani další (následující) modely. A tedy hovořit o tom, zda přišla pozdě či včas je zcela nesmyslné, ta značka se v 90. letech budovala z nuly, sice na základě původního loga a značky, ale s použitím cizích komponent a znalostí. Srovnávat to s GPU Intelu je tedy naprostý nesmysl.
Navíc je tu několik podstatných aspektů. Intel má dlouhý (či zkonstnatělý) rozhodovací proces - takže propásl nejvhodnější okamžik, kdy mohl do hry vstoupit (to když bylo AMD slabé a nvidii nekonkurovalo - tehdy měli šanci je když ne nahradit, tak alespoň dohnat). Dnes, když se AMD vrátilo do hry a budou s nvidií bojovat o výkonovou korunu, je pozice Intelu v herním segmentu jasně neudržitelná - nemá patentové portfolio, nemá dost lidí (zkušených), nemá know-how, nemá vztahy s vývojáři her a nemá ani ty fanoušky. Dřív nebo později se někdo podívá na čísla (tím spíše, že Intel míří do hubených let) a celou tuhle taškařici ukončí. Z grafické divize se stane dodavatel lepšího GMA do mobilních CPU a možná specializované výpočetní karty pro servery - ale zde už dávám šanci jen cca 30%, že to zvládnou, protože je konkurence umlátí inovacemi, podporou a výkonem.
Ono signifikantní je, že z HPG se nejprve vyvalily rendery svítícího deklu chladiče DG1... prostě mají jen naleštěný prdy, nic víc, reálné výsledky jsou tragedie. Ještě chvíli si Koduri bude hrát na vývoj a pak ho zaříznou pro špatné finanční výsledky.