finance měli vždycky, ne jen teď a zatím to bylo stále jen fiasko..... Ale je pravda že na to šli doteď špatným směrem, tzn. z x86 CPU se snažili udělat GPU..... Možná když se pokusí vytvořit tradiční GPU , bude to mít větší naději. Stejně ale bez placení za patenty Nvidii nebo AMD se neobejdou , protože dneska vytvořit GPU, které by neporušovalo nějaký patent nejde.... A Koduri je IMHO velmi přeceňovaný člověk. Mno , těším se docela na to co předvedou :-D
Haha, take mi to zni jako velkohuby plan Kakodura, jen tam chybelo neco jako “poor competitors” ;)
A ted vazne, Intel ma prostredku dostatek, patenty maji i oni, takze bych asi nepanikaril. Spis se ukaze sila navrhu, protoze i pres problemy s 10nm, Intel technologii ma. A pokud by se splnil i vlhky sen, tak ve 2020 by tu mohl byt opravdu pekny konkurencni boj o zakaznika v celem spektru :)
Souhlas, verim, ze Koduri klidne solidni hardware vyvine, v AMDecku se mu povedla slusna vypocetni grafika, tezko rict, jestli umi i herni, ale s trochou stesti proc by ne. Ovsem optimalizace ovladacu pro hry je druha vec, Intel zadneho ovladacoveho guru nekoupil, aspon jsem to nikde nezaslechl a jejich soucasne ovladace grafiky jsou tragicke.
no prostředky mají jak jsem už napsal mnoho let ne jen teď poslední dobou kdy je u nich Kakaduri :-D a nevzešlo z toho nic.....
Síla návrhu ? no na ten jsem opravdu zvědavej. Aby to ve finalé nebylo jen nafouknuté iGPU z těch nových Cove Lake :-))
A všude kde to vedou Indové to stojí za prdlajz
Přesně jak píšeš. Tady to není o penězích, ale know-how a dlouhodobém úsilí. Všichni už asi zapomněli, že AMD staví na ATI, což je jedna z nejstarších firem věnujících se grafice a podobně nvidia má "prazáklad" v 3dfx (která měla zase kořeny v lidech z SGI). A tuhle "historii" Intel jednoduše nemá, má jen obecný grafický adaptér, ze kterého vytepat nějaké svébytné řešení stojí nejen čas, ale i lidské úsilí a důvtip. V kombinaci s korporátním pojetím "řešení za 3 roky, nebo to zabalíme" (Larabee), popřípadě "máme grafiku, ale nevíme co dál" (i740) to nevidím moc růžově - a i kdyby byl Koduri génius, tak s pytlem ho*en stejně bič neuplete - a když uplete, tak opakovaně nezapráská. :-)
del42sa, tynyt, souhlasim s obema, proto jsem rikal “mokry sen”. Na druhe strane nejake zkusenosti maji, prostredku spoustu, takze ted zalezi jen na tom, jak to budou smerovat. Nechce se mi verit, ze by v roce 2020 konkurovali hernimu high-end, ale do mainstreamu by se dostat mohli. Ja jim kazdopadne fandim, protoze jejich uspech pomuze nam - uzivatelum.
V podstate 3 chipy? :-)
Doporucuji si precist minimalne toto:
https://cs.wikipedia.org/wiki/GeForce#GeForce_2
V dobe vydani GF2 byla 3dfx uz temer mrtva firma, ktera nedokazala konkurovat GF2 ani vlastnostmi, ani vykonem. Proto ji nVidia taky koupila za hubicku.
Xbox chip NV2A prisel az po akvizici 3dfx.
Rad bych jeste videl tu spoustu patentu a technologii, kterymi byla obohacena koupi 3dfx. Ja vim jen o SLI.
mno, minimálně GF2 používala patentovaný 3dfx multitexturing bez ztráty výkonu, tz. že na jedné renderovací pipeline visely dvě TMU. Všechny Geforce měly do té doby uspořádání takové že na každou renderovací pipeline byla pouze jedna TMU. Práve s GeForce 2 se toto změnilo. Naopak Voodoo 4/5 byly první 3dfx karty které toto uspořádání neměly....
Můžeme se jenom domnívat jestli si NV byla v té době vědoma slabé pozice 3dfx a vědomě toto použila, ostatně kvůli tomu se nimi 3dfx soudilo. Koupí 3dfx všechny tyto případné spory padly....
Zminene patentove spory se opravdu tahly od roku 1998, nicmene to nebylo jen o 3dfx versus nVidia, ale take 3dfx ver ATI a 3dfx ver Matrox. Nicmene uz uvedenim TNT2 zacalo mit 3dfx velke problemy, ktere se dale diky spatnym man.rozhodnutim jen stupnovaly. Zda se ale opravdu jednalo o vedome poruseni patentu uz dnes nikdo s jistotou nerekne. Slysel jsem nazor, ze nVidia 3dfx koupila hlavne kvuli tomu, aby "nepadlo" do rukou ATI. Ale je to uz dlouha doba...nicmene plati to, co jsem psal, 3dfx zadnym prazakladem produktu nVidie nebyl. :-)
tak to slovo "prazáklad" asi nebylo úplně nejvhodnější formulací od Tynyta. Nvidia měla svoji vlastní samostatnou linii produktů, ale zase nemůžeme ignorovat fakt, že pro ostatní firmy byla 3dfx jakýmsi nedosažitelným ideálem a špičkou herního výkonu. Takže se hodně forem snažilo 3dfx napodobit. Proto také vznikaly ty soudní spory a dnes už nezjistím kdo co okopíroval a kdo ne. Je pravda, že časem tu formu 3dfx jaksi ztratilo, hlavně díky Ballardovi a celé té anabáze s koupi STB a s tím spojeným zdržením nových produktů. To 3dfx nakonec zlomilo vaz.
Máš pravdu že je to už dlouhá doba.... Sám jsem měl několik Voodoo karet včetně Voodoo 5 5500 a přestože nebyla tak rychlá jako Geforce 2 GTS, byla to v mnoha ohledech lepší karta.