Názor k článku Ruply Intelu nervy? Vypustil kritiku proti AMD, PCIe 4.0 a výkonu Ryzenu 3000 ve hrách od Jan Olšan - To demo ve streamingu je třeba chápat v...

  • 11. 6. 2019 16:58

    Jan Olšan (neregistrovaný)

    To demo ve streamingu je třeba chápat v kontextu, ono to bylo takový trošku trollovský demo.

    Běžela tam zároveň hra, který asi nemá nejmenší CPU požadavky. A AMD k tomu pustilo softwarové enkódování videa, což je taky náročné na CPU. Podstatné je, že nastavení kvality enkódování bylo hodně vysoké (snad slow nebo tak,už nevím) a bylo zvolené asi přesně tak, aby to ještě jejich dvanáctijádro zvládlo dělat těmi jádry/CPU časem, který mu zbýval vedle hry. Ale protože Intel má jader míň, tak ta zátěž se v jeho případě už na zbývající CPU kapacitu nevešla a šlo to naprosto do kytek.

    Je to taková dost okrajová situace, do které se většina lidí nedostane, a to demo bylo ušité přesně na to, aby 8c/16t vyhořel ale 12x/24t už to dal. Samozřejmě kdybyste ještě zvýšili náročnost enkódování, tak už může shořet i to dvanáctrijádro. Ale většina lidí bude používat rychlejší nastavení a pak se s tím třeba vejde i na to 8c/16t.

    Jako nevím, jak to tam konkrétně vypadalo, ale představte si třeba, že na 8C/16T Intelu třeba hra brala 50% CPU času (čtyři jádra) a 50% CPU času (čtyři jádra) bylo volného pro enkodér. U 12C/16T AMD tím pádem stejná zátěž hry (čtyři jádra) nechala volných osm jader, tj. dvojnásobek. Takže když se zátěž enkodéru vybrala tak, aby potřebovala cc 7,5 jádra, tak to Intel poslalo do kolen - a nejspíš tam nastaly problémy, že ten enkodér neuměl dropovat snímky nějak elegantně, takže ač jinak CPU výkonu bylo třeba jenom 2x míň něž bylo třeba, tak FPS se snížily řádově.