IPC neni jen jedno dneska. Ruzne programy vyuzivaji ruzne sady instrukci a ty ma kazdy z tech vyrobcu jinak “rychle” implementovane. To ze se udava nekdy jeden nejaky udaj zvyseni IPC..tak bud je to jen z jednoho programu a nebo ze sady nekolika(coz je lepsi). Hry jsou pak specialni pripad, protoze jsou navic jeste zavisle na rychle komunikaci s pameti. Jendoduchy prehledny test je treba tady
https://www.techspot.com/article/1876-4ghz-ryzen-3rd-gen-vs-core-i9/
Kdyz si to projdes, zjistits, ze v ruznych programech jsou ta IPC “ruzna” a i presto, ze Ryzen 3xxx je v nich rychlejsi, ve hrach tomu tak neni a ma IPC vetsinou stale pomalejsi. Dokonce se da najit i SW (ne hry), kde ma Intel stale vyssi IPC, nez Ryzen.
7600k je stejna architektura jako 8700k a 9900k, jen ma min jader, threadu a nizsi takt. Frekvence 3600 a 7600k jsou obdobne, nevim co je na tom tezkeho k pochopeni.
Core i5-7600K 1T: 4,2 GHz 2T: 4,1 GHz 3T: 4,1 GHz 4T: 4,0 GHz
https://www.computerbase.de/2017-01/intel-kaby-lake-test-core-i7-7700k-i5-7600k/#abschnitt_mehr_takt_und_ein_aggressiverer_turbo_fuer_kaby_lake
Ryzen 5 3600 ma max turbo 4,2Ghz, pri tech treba 6 threadech muzes celkem pocitat s tim, ze ta frekvnece bude nekde okolo 4Ghz. 7600k bude mit 4ghz. Rozdil treba 100Mhz, mezi temi chipy je irelevantni v celkovem vysledku.
Co se tyce stavby pocitace a “6+”. Ja ten vyvoj sleduji , vysledky a informace ruznych webu trend k 6+ vyuzivani threadu potvrzuji. To ze starsi a stare hry jsou na tom jinak, na tom nic nemeni. Pokud si stavis herni pocitac, tak si ho preci nestavis s tim, aby jsi si zahral 5 let starou hru, ale aby jsi si zahral hru, ktera za tech 5 let vyjde ????
Jinak cele pojednani o 6+ a rozdil oproti 4jadrum jsem tu dal proto, ze to mobilni “H” CPU bude treba v prumeru v tech novejsich hrach odhadem 40-60% procent vytizene. A Co z toho vyplyva pro jednovlaknovy vykon dany vysokou frekvenci treba teoretickych 5Ghz o kterem psal JO? Ze je pro ty hry nepodstatne, tudiz to co psal JO podle mne neplati. To CPU tuhle frekvneci neni schopno udrzet v te hre (pripocitej si, ze to CPU ma i teplotni limity a je navic zahrivano i z grafiky). DUlezity je naopak vykon (frekvence), ktery to mobilni CPU ma, kdyz je ve treba “50% zatizeni a to bude podstatne nizsi..placnu odhadem 3,6-4,1Ghz podle chlazeni. Proto jsem tu postoval ty vysledky meho ULV. Protoze ten princip snizeovani frekvenci mobilnich chipu v zavislost na zatizeni je stejny. Jen ten “H” chip, klesa mene.