Trochu logiky do těch vašich snů prosím. Konzole RT hned tak podporovat nebudou. Problém je cena. Dnešní GPU které slušně zvládá RT stojí jako celá konzole. Myslím že MS a ani Sony nestojí o propady prodejů jako se to stalo NV, zvláště když do toho předtím napumpovaly tolik peněz. Navíc světová ekonomika zpomaluje a lidi budou ve výdajích opatrní.
Neřeším jestli RT jo nebo ne, ale jenom protože se o to zajímá pár společností nic neznamená. Nebo snad máš doma 3D televizi? A nemyslím tím CRT. Do toho se taky pumpovalo, všechny fillmy ve 3D, všechny BluRay ve 3D. A dneska je to mrtvý. RT tak asi nedopadne, jde jen o výkon, ale to že je kolem něčeho zrovna hype neznamená, že to bude úspěch. Zkus se nad tím zamyslet.
Vlko, skus citat s porozumenim. Intel to ide robit cez AVX2, ktore uz AMD davno ma. Naopak, 16 jadrovy Ryzen dava este vecsi zmysel :-)
Pre AMD je naopak vyhoda, ze pouziva chiplety v novych Ryzenoch a zrejme ich bude pouzivat aj v novych generaciach hernych konzol.
Takze naopak, nVidia ma problem, lebo RT jadra nestihaju a raytracing na RTX grafikach vyrazne znizuje vykon.
Nebo může naopak naskocit do vlaku, ze ktereho Nvidia vystoupila. Dodat na trh GK či dvě (cenově dostupné), které se postarají o 2x 4K@90fps pro VR. Headsety této kvality se již na trhu objevují a bylo by fajn mít je čím nakrmit. Dvě RTX2080Ti podmínku cenové dostupnosti moc nesplňují a technika omezování kvality renderingu mimo zorné pole je jen zdržující výlukou na trati do cíle.
O tom v posledních dnech šly články že se o implementaci uvažuje
Nové konzole tady budou nejdříve příští rok, ne li snad až 2021. Tzn bude to jiný HW než tu máme dnes. Teoretický výkon min u XBOXu bude atakovat dnešní highend, byla řeč o 12TFlops. Konzole jsou dotované, není na nich přímý zisk = nulové neli záporné marže, ceny čipů stlačené na minimum, to se nedá porovnat s cenou grafické karty.
Další věc je uzavřená platfroma bez velkých HW odlišností (dnes už přeci jen máme drobné rozdíly ve výkonu konzolí stejného vendora) a možné optimalizace na míru konkrétní konzole (proto taky nechápu ty nesmyslné tvrzení že vývojáři vyvíjí na konzole a proto AMD HW v PC bude lepší, realita je, že díky optimalizaci na tělo to nejde aplikovat na PC)
dalsi konzole zrejme RT prinesou v castecne podobe treba na zrcadlici se plochy, coz je pro RT to nejsnazsi (pocita se pomoci RT treba jen jedna vrstva z tech treba 30 co tam jsou, zbyle normalne rasterizace), a hybridne pak minimalne u Xboxu ma jit RT pocitat cloudem, MS totiz zrejme uvazuje o dvou konzolich, bezne ktere si vystaci jen se svym HW + moznosti zapnout vypocty z cloudu a pak levnejsi ktera bude mit slabsi HW a bude spolehat na vypocty z cloudu
tak 3D televize s sebou nese například nutnost brýlí, ne každý chce mít při sledování TV nějaké brýle na očích, někdo s vadou zraku může mít se sledováním 3D obrazu problém. Je to asi jako VR, tohle taky není pro každého.
RT je standard používaný v počítačové grafice desítky let, všechna CGI filmová produkce jede RT, nepředstavitelné aby to dělali jinak, jak padlo, je to jen otázka výkonu, nemyslím si že bude kdokoli nadávat že má realističtější grafiku ve hře, naopak, je to žádané
RT sníží výkon, ale to sníží i zvedání detailů rasterizace, je logické že kvalitnější efekt (a teď se nebavím o líbivosti ale o technickém provedení efektu) chce více a více výkonu a rozhodně to nejde lineárně, potřeba výkonu stoupá výrazně více než kvalita. Výhoda je že si člověk může vybrat, a vybrat si může i dnes při běžné rasterizaci
nehádat se , nehádat se ...nehádat se prodejní čísla mluví za vše a u karet by výkon musel na RT narůst brutálně ,aby si s highend kartu mohl hrát ve 4 K a cena by byla brutální. Takže jak tvrdí AMD RT bude na pořadu dne, až to zvládnou i karty nižší třídy. .....jo a ještě jsem chtěl tedy naposledy nehádat se :-)
HWspeedy: na lowend kašlu. Můj názor je, že to musí dávat lepší výsledky než klasická rasterizace, a to znamená, že smysl má jen "full" RT.
Ale čistě objektivně musím dát Su za pravdu. Ono to totiž znamená, že bys musel engine hry a veškeré textury apod. dělat v podstatě dvakrát, jednou pro rasterizaci, podruhé pro RT, takže čistě prakticky se RT prosadí opravdu až tehdy, kdy jej bude jakžtakž zvládat alespoň vyšší lowend.
textury 2x určitě ne, dnes je běžné PBR a textury v sobě nesou vše podstatné pro RT - typ materiálu, jeho reflexní vlastnosti.
Zbytek bude víc parametrizace, ale samo je to práce navíc, o tom žádná, rozhodně ji ale není tolik, postupně jak se bude obměňovat HW a RT bude mít většina mainstreamu pak bude možné některé věci z rasterizace vypustit a přenést do RT, prostě tam rasterizace nebude umět třeba AO a stíny, které se zdají při RT méně náročné než reflexe (viz třeba enlisted), tím se ušetří různé fake zdroje světla, dvojí renderování atp. Majitelé low endu sice ostrouhají, ale ti strouhají už teď