Uz jsem ti to chtel psat, ale nakonec se tim preci jen posledni dva odstavce zabyvaji a popisuji situaci tak, jak je.
Nikdo totiz momentalne nevime, co to je hardwarovy raytracing. Jak to definovat?
Softwarovy raytracing je jasny - obecny x86 procesor dostane x86 instrukce od programu pro raytracing tak, aby se raytracing na procesoru spocital.
Jenze, kdyz NVidia pocita raytracing pres ovladac (software) graficke karty primo na jadnotkach grafiky, je to jeste softwarovy raytracing nebo hardwarovy? Tyka se grafik Pascal, Volta a Turing GTX.
A navic se proslycha, ze ani specializovane RTX jednotky na grafikach Turing RTX nejsou schopny spocitat cely raytracing a ze jim castecne take pomaha ovladac graficky pres bezne jednotky. Zde teda jde minimalne o castecny hardwarovy raytracing.
U AMD je to zase o ovladaci, ktery dostal podporu pocitani RT na obecnych vypocetnich jednotkach graficke karty. U Intelu to tedy vubec nemusi byt jine.