Platit a krmit kvůli streamovani videa vzdálené plochy výpočetní karty nvidia nebo amd je ekonomicka kravina. Ty karty mají poddimenzovany engine na streaming a žerou jako přímotopy. Speciál na streaming je prostě potřeba a Intel to ví . Nemám tu firmu rád, ale takový produkt na trhu chybí.. Nvidia i Amd by se měly chytit za nos, že dávno nevydala upravené chipy s posilenymi videoencodery.. klidně zdesateeonasobenymi. Ony ty obvody jsou totiž relativně malé.. proti tomu zbytku, který v tomto speciálním případě moc nepotřebujete.
čekal jsi snad něco jiného? CB je "bench" čistě výpočetní, tam žádné koprocesory a optimalizační černá magie nepomůže, tam ten CPU to prostě musí odpočítat.
Pokud vezmeme v úvahu plusy (5nm) a minusy (max 10W) Apple M1, tak je to i tak poměrně dobrý výsledek, nicméně na x86 platformu to nemá a mít nebude, ta je stále o kus dál, pokud se jedná o hrubý a neoptimalizovaný výpočetní výkon.
Ak IT sledujete dosť dlho (alebo dosť podrobne), všimnete si, že nič také ako IT pravek neexistuje. Neustále sa recyklujú názvy produktov, dizajn i princípy fungovania. Striedajú sa stále dookola. Len sa na to vždy aplikujú najnovšie dostupné technológie. Dalo by sa povedať, že tu máme permanentné retro.
A nedivil by som sa, keby to tak bolo aj v iných oboroch.
Ted k tomu pripocti Cezanne a TigeLake-H, ktere ten vykon jeste vic zvednou a pokud Jabko nevyda nejakou variantu se silne zvysenym TDP a/nebo s vice jadry, tak zustane v hrubem vykonu daleko za x86 platformou. Coz je myslim trochu zklamani na to, jake to ma mit "IPC" a jak to melo byt napred vuci vsemu, co "x86" v soucasnosti ma.
je to na wccftech, stačí zkopírovat ten text do google:
https://wccftech.com/intel-and-amd-x86-mobility-cpus-destroy-apples-m1-in-cinebench-r23-benchmark-results/
IT se živím už skoro 40 let. Ten IT pravěk je pro mne doba začátků IT kdy byly počítače v místnostech. Od té doby je jasný trend přenesení výkonu na klienta a server dělá jenom takovou podporu. Tenhle trend zvyšování výkonu paměti který má člověk u sebe je zřejmý od doby kdy IBM vyvinulo PC a nerozpoznalo jeho reálné možnosti (naštěstí).
Streamování je proto pro mne nastolení toho pravěku odchod výkonu z klienta zpět na server. Je to takový anachronizmus. Když se na IT podíváte s odstupem tak to nebudete vidět jako "Neustále sa recyklujú názvy produktov, dizajn i princípy fungovania " ale uvidíte tento jasný vývoj.
Tak nějak - jak jsem psal, hrubý odhad je, že při 2x větším počtu jader (a tím i +/- 2x větší spotřebě okolo 20-25W) se Applí ARM dorovná v MT na mobilní Zen2 se stejným počtem jader. To vše na hypermoderním 5nm. Proti Zen3 už nejspíše neobstojí.
Navíc je tu ještě další velká otázka: jak dlouho (a zda vůbec) bude Apple schopen "šlapat do pedálů" a svou platformu výkonově rozvíjet. Jedna věc je uvést jeden "big bang" produkt, který v určitý moment bude vypadat slibně, a druhá věc je stabilně takovou platformu rozvíjet a inovovat tak, aby výkon rostl. Zatím to z větší části dělali jen tak, že zmenšovali výrobní proces, a tím rostl výkon, přidávání koprocesorů a cache považuji tak trochu za minoritní inovace. No a 6xALU, na to samozřejmě nesmíme zapomenout. :-)
Když Ronald Reagan v osmdesátých letech vyhlašoval program SDI (Strategic Defence Iniciative alias "Hvězné války"), za Železnou oponou to patrně značně zapůsobilo jelikož se snažili praktickou realizovatelnost tohoto projektu zpochybnit. Tehdejší šéfredaktor Květů soudruh Codr k tomu v tomto duchu uvedl, že pro realizaci by bylo zapotřebí počítače dosahující výkonu 1000 mld operací/s. Na to si vždy vzpomenu, když u nových GPU výrobci zmiňují jejich výkon v desítkách TFLOPS.
Centralizace tím, že se to vše dá na server je a byla pro mne lenost a neznalost těch co spravují infrastrukturu si to správně nastavit a centralizovat správu počítačů a mobilů.
Když velká společnost rozhraní převede na servery tak to v opravdu velikých instalacích šíleně zatěžuje servery a to se pak nedoplatí nebo to vede k nemalým problémům ve špičkách. Navíc to zcela neodbourá potřebu starat se o stanice u uživatele.
MaraOu 16.11.2020 at 17:39
Ano máte pravdu že "Výhodnost řešení záleží případ od případu," bez business case je to ve většině případů fabulování. Ale Vy hovoříte o jiném tématu. Píšete o datech a ta jsou centralizována prakticky vždy a decentralizace směrem ke klientovi prakticky není možné (kromě zvyšování počtu serverů v různých lokalitách).
Protože tohle je debata o streamování her tak to je zcela jiné téma. V tomto případě se stále více výkonu přemísťuje na klienta a server je hlavně na poskytování dat. To je jasný trend.
Já si dovolím nesouhlasit. Herních streamovacích služeb je již relativně dost a vypadá to, že se stále kontinuálně rozvíjejí, jde tedy také o trend. Google Stadia, GeForce Now!, PlayStation Now, pokud vezmu ty nejznámější. Uvažují o tom i herní studia - Epic například minulý rok otevřel v Německu vývojové centrum, které se soustředí na streamované hry. Se službou streamování her si tak můžou zahrát ti, co nemají z nějakého důvodu výkonný HW, nebo si chtějí zahrát i na cestách. Třeba GF Now! jsem měl možnost vyzkoušet na letitém notebooku a funguje to překvapivě dobře.
Platit a krmit kvůli streamovani videa vzdálené plochy výpočetní karty nvidia nebo amd je ekonomicka kravina. Ty karty mají poddimenzovany engine na streaming a žerou jako přímotopy. Speciál na streaming je prostě potřeba a Intel to ví . Nemám tu firmu rád, ale takový produkt na trhu chybí.. Nvidia i Amd by se měly chytit za nos, že dávno nevydala upravené chipy s posilenymi videoencodery.. klidně zdesateeonasobenymi. Ony ty obvody jsou totiž relativně malé.. proti tomu zbytku, který v tomto speciálním případě moc nepotřebujete.
MaraOu + DedekHrib: souhlasím, že centralizace je na postupu, ale naráží na možnosti infrastruktury, zejména nákladů na spojení. Ono se to nezdá, ale nakonec stejně spousta dat proudí lokálně - ať už nová data do centrálních datových skladů, nebo obráceně výstupy do lokálních procesů (tisky, apod.)
A BTW, zrovna RDP je jeden z nejděravějších protokolů, takže ona ta "bezpečnost" dat centralizací vytváří další, nové, plochy pro potenciální útok. Totéž se v menší míře týká alternativ, jako je citrixí HDX/ICA apod.