Jsem zvědav. Bohudík ji (tu kartu) nebude dělat Intel ve svých továrnách. Tak by to mohlo znamenat další nové grafiky nezatížená problémy výroby Intelu v téhle mizérii. Bohužel ji bude dělat TSMC a to znamená asi ořezání kapacit pro "výrobce" ověřených karet od Nvidie a AMD.
Takže se těším na recenze a na to jak se to projeví v tlačenici u výrobních kapacit TSMC.
No ohľadne toho textu "79.0731W" mi ako prvé napadlo, že sa jedná o časť zemepisnej polohy, respektíve zemepisná šírka (width). Ak si to preložíme na polohu, tak takáto zemepisná šírka prechádza územím Ruska, Kazachstanu, Tadžikistanu, šuchne sa o územie Uzbekistanu, ďalej cez Kirgižskamimo, Afganistan, Pakistan a prechádza do Indie, neďaleko mesta Bombaj (Mumbai), resp. časťou "Navi Mumbai", konkrétne cez "Kharghar".
Ďalej pokračuje smerom na Maledivy blízko miesta z názvom "Sea Maldives Vew Point" a ďalej do indického oceánu až smerom k Antarktíde.
Práve to územie v okolí Nového Bombaja (považované za moderné Smart City) mi v spojení s Kodurim, by mohlo byť považované ako vodítko, a tá narážka na "NAVI" by mi prišla vážne vtipná. Hľadal som v tom okolí nejaké to "LAKE" (jazero), ale našiel som neďaleko iba Pandavkada Falls. Všetko to znie miestami zaujímavo, ale samozrejme, len v prípade ak sa jedná o časť súradnice zemepisnej šírky :)
Ale zrejme sa jedná len o súradnice v tej hre Scavanger hunt. Každopádne sa Intel snaží zaujať našu pozornosť a hrá na základnú vlastnosť človeka, zvedavosť, prípadne predstavivosť.
Prefíkaný Raja to načasoval úplne perfektne, pripravte si zásoby šampáňa, v druhej polke roku 2021 to bude prenáramne nedostatková komodita....
Minulý rok presakovali informácie/rumors o možnom využití integrovanej grafiky v procesoroch Intel pri spárovaní so samostatnou grafikou Xe v zmysle navýšenia výkonu...To by mohla býti ohromná fičúrka hlavne v rámci nových Intel procesorov s DDR5.
Vy jste pacienti, ta snaha porad z amd delat vetsi firmu nez je a porad zduraznovat jak je amd chudak.
Na procenta z trzeb to mozna vypada stejne, ty vydaje.
Ale finacne je to jina. Je snad jasny, ze Intel vydelava vic, takze jeho 10% vrazenych do PR jsou snad uplne jiny penize nez od amd ne.
Tohleto prekrucovani za kazdou cenu od amd fans ve skutecnosti amd jen skodi.
Takova zaslepenost.
Dobry, amd udelalo jednou za 10let dobry procik. Fajn. Ale porad je to vedle intel mala sracka. To je tak tezky si to priznat?
Nebo proc lidi maji tu touhu porad delat z amd neco vic nez je?
Pisu to sem obecne.
AmKDEckari se v tom najdou. (Ty zaslepeny)
Alder Lake bude mať implementovaný hardwérový plánovač, což je perfektná informácia. IPC +20%, dvojnásobný výkon
v multi, 20 liniek na procesor, PCIe 5.0 atd.
Alder Lake naštartuje revolúciu aj v RAM, DDR5 by mali začínať na 4.8GHz, pričom 10% overclock je povinnosť, to sme na bajočko 5.3GHz, 20% navýšenie frekvencie je vysoko-pravdepodobné, to sme na niekde na 5.8GHz a konečne 30% pretakt znamená +6000 MHz, to nemá chybu :
https://videocardz.com/newz/exclusive-intel-12th-gen-core-alder-lake-s-platform-detailed
Najlepší notebookový procesor sa odhaľuje, vidlicový tigrovitý osemválec vytáča dve jadrá do fantastických 5GHz...
Konkurenčný šmudla Cezanne kuká jak teľa na nové vráta:
https://wccftech.com/intel-tiger-lake-h-45w-laptop-cpu-specifications-leaked-flagship-core-i9-11980hk/
Tak celá táto moja špekulácia stroskotala na zlej súradnici 73.0731 namiesto 79.0731 (asi trpím miernou formou dyskalkúlie)...ale hrám s nimi ich hru :-D ...inak údajne ide o tieto súradnice 79.0731W a 43.0823N (miesto v Barentsovom mori), takže sa isto jedná o súradnice z tej hry :) Škoda, že sa nikto nepridal, mohli sme spolu vymyslieť pekný konšpiračný príbeh :) .
Omlouvám se ale vždy když tu zahlédnu "c.k. pol..." tak mám před očima toto https://necyklopedie.org/wiki/Pepek_Vysko%C4%8D
Taky se tesim, uz jenom jsem zvedavy na cenu, protoze pokud Intel opravdu chce mit herni grafiku, tak se soucasnymi Intel ovladaci by musel jit s cenou snad na polovinu ceny konkurence. A vytvorit ovladace na hry je beh na hodne dlouhou trat. Takze se i tesim na oznameni cen, bud to bude komedie nebo utok na ceny od Intelu, ktery NVidii a AMDecku zpusobi pekne vrasky na cele.
4800 cl40 by som ešte revolúciou nenazýval. Čarovné "UP TO" u 2x multi, to hovorí za všetko, IPC 20%, to dorovná ZEN4 + v multi zase odskočí, využitie PCIE 5.0 je 0%, možno časom nejaké SSD, ktoré budú mať väčšina Phisona E18, ktorý nebude stíhať ako to bolo u E16 pri PCIE 4.0, až teraz niektoré vedia saturovať 4.0 a to tu už je koľko.. a tých 6000+ no skoro mi zabehlo :D
Matrox je z pohledu 3D mrtvý už 20 let - tam není šance, že by se vrátil. Oni si žijí ve své bublince multi-monitorových řešení pro profesionální aplikace, stala se z nich SW firma.
Co se týká Intelu, tak zopakuju, že uvést karty je jedna věc, mít pro ně funkční drivery věc druhá. Jsem tedy hodně skeptický, zejména když vím, jak se Intel chová při podpoře jiného svého HW, a když si pamatuju, jak spektakulárně odstřelili i740 nebo v nedávné době Kaby-G - tady se prostě nic nemění, modus operandi je stále stejný, a já bych nákup takového HW zcela určitě neriskoval.
Pamatujes jak jsem rucne ladil? https://imgur.com/rKmOLjO
Ted uz nemusim volit mezi MT a ST ... prakticky jsem na tom samym jen s ASUS Enhancerem zapnutym v Biosu ... https://imgur.com/DfkRoHR
iris, ty si podaj ruku s dedkem, oba chodíte na technický web bez elementárnych počítačových znalostí, tláchate a melete sprostosti....asi takhle:
https://media.giphy.com/media/U85Fj8vVL23YiLulee/giphy.gif
to Radek: tiež ma to najskôr ťahalo na tú západnú šírku "W" akože (west), ale google ju označuje ako mínus 79.0....(-79.0...), takže preto som zvolil východnú šírku. A v neskoršej doplnenej súradnici som už prehliadol to "N", čo by ma už naviedlo na to že "W" západná šírka "N" severná dĺžka.
Ale Koduriho by potešilo, že som blízko súradnice 73.0731E (to bola tá dyskalkúliou postihnutá súradnica) vyhľadal v Indii "Pandavkada Falls" :-D ...keby ste si chceli kuknúť 19.06347605377652, 73.0513467284037
V linku máš scheduler na Lakefield:
https://www.techpowerup.com/270010/windows-10-scheduler-aware-of-lakefield-hybrid-topologies-benchmarked
Ja som i740 mal ako integrovanu grafiku v i810 čipete pre socket 370 C400A@450Mhz. Doska bola od QDI a nemala ani AGP slot. Strašná grafika to bola, skoro všade graficke bugy, alebo hra vôbec nešla spustiť.
Ale na Intel HD Graphics 4600 som už nevidel niake takéto problémy okrem nedostatku výkonu. Takže si myslím, že by to mohlo byť už v pohode.
Hej, ten Matrox viem ako funguje. To bolo skorej take povzdychnutie ????
Po těch AMD přešli na Nvidii: https://www.cnews.cz/graficke-karty-matrox-prechazeji-z-amd-na-gpu-nvidia-quadro
plácáš různé věci dohromady, evidentně jsi ty komentáře ani nečetl ... schválně, kolik že dá Intel jen na reklamu? A jsi v prdeli ... nic ve zlém, pokud ale čteš komentáře, už ze zásady vynech hřiba, protože co ten mele za kraviny (až na výjimky potvrzující pravidlo), to se jen tak nevidí ...
a/ dvojnásobné latencie vs ddr4, zatiaľ
b/ som myslel, že si už chcel taktovať cpu na 6000+
https://www.techpowerup.com/279835/ddr5-6400-ram-benchmarked-on-intel-alder-lake-platform-shows-major-improvement-over-ddr4
Ja jsem sveho casu zkousel rozjet Crysis na 4600 :)) Kupodivu to i nejak jelo v 720p low, ale melo to chyby v obraze.. Kdyz se kouknes na pocatecni testy IceLake s jeho prvni verzi Iris Plus, tak v te prvni serii testu to melo ve hrach hodne chyb. Myslim, ze podobne to bylo i se Iris XE v TL-U. Jak je na tom ted nevim, ale min. na zacatku je to dost zabugovane. Korunu tomu dala "samostatna" DG1, ta byla zabugovana totalne..
ALe treba se Intel pochlapi, nicmene u Koduriho bych byl opatrny..
Pravdepodobne ano. Mam v PC grafiku GTX 1080 a tudiz potrebuju neco s vyssim vykonem, jinak to pro me nema smysl.
U NVidie jsem teda nahranej, protoze RTX 3060 nema smysl zadny pro me a i RTX 3060Ti prinasi jen male navyseni vykonu. Takze minimum pro me je RTX 3070 a ty jen tak nebudou, myslim, ze bez sance je sehnat za "nebazarovou" :-D cenu v tomhle roce.
Co se tyka AMD, tak zrejme minimum pro me RX 6700XT a i u te je nejakych 20% nad soucasnou grafikou dost sporne, jestli je to upgrade, ktery bych si predstavoval. RX 6800 a 6800XT se obavam, ze taky jen tak nebudou.
No a Intelu zase neverim, ze dokaze jit vykonem alespon na tu RX 6700XT, spis se obavam, ze to bude mene a teda pro me naprosto nezajimave.
Pan Jaroslav Crha 21.3.2021 at 11:21
Jak jsem to pochopil ja:
1. Na Taiwanu se vyrabi / montuje snad drtiva vetsina HW (nebo nezanedbatelna cast).
2. Na Taiwanu jsou udajne sucha, a protoze HW prumysl potrebuje vodu, hrozi omezeni vyroby.
3. Ja se rika: "Az naprsi a uschne.". coz je metafora pro "v nedohlednu". Duvodem je nedostupny stavajici HW, na kterem Nvidia jeste dostatecne nevyryzovala a zaroven klasicky zivotni cyklus (RTX 3000 rada vysla pred nedavnem).
gogo1963 19.3.2021 at 15:04
Kdyz uz reaguji na toto vlakno, tak me ta vase hlaska take pobavila :)
Jan Olšan 19.3.2021 at 11:13
Souhlasím s Vámi a protože toho tam je hodně a ne jen náklady na reklamu a tak jsem operoval se setinásobkem (což je poodle mého vnímání nejblíže aby si udělat člověk obrázek tedy srovnáním jablek Intelu i jablek AMD) a neargumentoval jsem že Intel dívá na reklamu Intel o 1,5 miliardy více než AMD (to je pro mne argumentační faul).
S těmito čísly přišel pan Holeček a v tomhle s nám souhlasím, že to je nejbližší číslo a proto jsem mu ho nerozporoval.
Radek Holeček 19.3.2021 at 11:32
pane Holečku ta čísla pro mne nejsou žádným hadrem ani červeným ani modrým. Jenom jsem ten Váš Výrok posunul blíže neutrálnímu vnímání.
Intel fan prezentuje Intel 8,8 % AMD 9,5 poté začne tvrdit, jak je to vyrovnané. Modrý trol bude tvrdit, že Intel dává méně peněz na reklamu.
Nabídl jsem Vám neutrální pohled kdy má intel šestinásobný objem prostředků na reklamu což si myslím je neurální presentace čísel.
A nyní červenému vnímání čísel. AMD trol bude tvrdit, že Intel dává o 1.5 miliardy USD více než AMD a jak to má to nebohé AMD ustát. To je faul protože Intel má širší portfolio a proto ty prostředky logicky musí mít větší a navíc to číslo v (výdaje na reklamu a marketing) účetnictví ani nenajdete.
DedekHrib:
Ta čísla jsem psal jako reakci na Samuel07, který se tváří, jako by Intel do té reklamy dával bůhví kolik.
A bych bych rád, abyste mi neříkal "Intel fan". Jsem akcionář Intelu a uživatel AMD. Čísla jsem vám tu uvedl ta, která společnosti uvádějí ve svých zprávách o hospodaření. A dokonce jsem hned v prvním příspěvku upozornil na to, že nejsou úplně validní proto, že náklady na marketing spadají do větší kategorie.
Srovnávat náklady v absolutní hodnotě je dost divné. Když řeknu, že LYNX dá do reklamy 5 milionů a Lenovo 5 miliard, neřekne vám to vůbec nic o tom, která společnost reklamu využívá více. Proto je celkem rozumné to k něčemu vztáhnou a tržby se asi nabízejí jako první.
hřibe hřibe ... snad nechceš vykládat (ty ne, nikdy, já vím), že náklady na režii amd s 11 tisíci zaměstnanci jsou podobné, jako intelu se 110 tisíci zaměstnanci? ... tady máš ty x násobné rozdíly ... podle mě dají ti dva čistě na reklamu cca stejné číslo v dolarech ... milion plus - mínus ...
Radek Holeček 19.3.2021 at 14:13
Máme tady tři modely na určení toho jak srovnat marketing AMD : Intel
1. 9.5 % : 8,8 % - Holeček
2. 1 : 6 - Moje maličkost
3. X : X + 1,5 mld USD - Rudý trol
Tvrdím, že nejméně špatně je 2 viz výše. Zkuste navrhnout jiný lepší výpočet srovnání nebo si vyberte z uvedeného a zdůvodněte si to.
gogo1963 19.3.2021 at 14:54
Tohle je diskuse o vyjádření nákladů ma marketing u dvou společností. Samozřejmě co jsem uvedl nerespektuje vše a není to stoprocentně spravedlivé ale nenapadá mne jiný lepší způsob vyjádření. Zkuste mi navrhnout a zdůvodnit něco lepšího. nemám problém si nasypat popel na hlavu a nechat se přesvědčit o lepším řešení když takové najdete.
Je hezke, jak se jedno a stejne cislo da pouzit a zonglovat demagogicky s jeho vyznamem podle toho jak se to hodi. Pokud budu mit dve armady, jedna o 100 lidech a jednu o 600, tak je zcela zrejme, ktera bude mit prevahu. Podobne je to v tech marketingovych cislech. I kdyz to a u AMD dela dokonce o skoro 1% vetsi pomernou cast, v absolutnich cislech je znacne mensi. Proto jeji moznost ovlivnovat trh, bude znacne mensi.
tombomino 20.3.2021 at 9:37
Ano je tomu tak. Nikdo nelže a je to jen prostá matematika základních škol. Přesto, že je to matematika základních škol tak je fůra lidí kteří se tím královsky živí a snaží se vnutit nám některý z těchto pohledů za účelem manipulace. Pracují v odvětví která označujeme jako PR nebo reklama či marketing.
Myslím, že není důležité, kolik kdo je schopný do reklamy/marketingu nasypat, ale jaký je výsledek. Pokud mám jednu armádu o 100 lidech a druhou o 600 lidech, na první pohled je ta větší lepší - pokud ovšem ta menší není vyzbrojena automatickými střelnými zbraněmi a ta větší čepicemi namočenými do betonu ;) Osobně je mi to ale naprosto jedno a žádná modrá, rudá nebo zelená reklama mne nemůže donutit koupit si něco, co si sám nerozhodnu/neprověřím. Ostatně, viděl někdo z vás v poslední době nějakou reklamu tohoto typu? Já si nic nevybavuji...
@miki
Ze Vam je to jedno a ze Vy v tom nic nevidite a ze vy si myslite, ze Intel muze pouzivat "klacky a sutry" neni opravdu dulezite. Realita (jak jindy spravne pise Holecek) je o penezich a bude presne s temi 100 a 600 vojacky, jak jsem psal vyse. Ale chapu, ze souhlasit by asi bylo moc jednoduche a primocare.
Neni to jen o reklame, ale celem soukoli aktivit, ktere Intel pro PC OEM bussines dela a na ktery AMD nema prostredky a kapacity, aby mu mohlo konkurovat.
@tombo
Proč by mě osobně mělo zajímat "celé soukolí aktivit" Intelu pro PC OEM bussines? Jaký to má vliv na to, co si rozhodnu koupit? Z mého pohledu víceméně koncového uživatele (byť zajímajícího se o HW) a reklamy cílené na tento typ zákazníka jsou AMD i Intel pro mne neviditelné. Pokud si vezmu oficiální prezentace novinek obou firem, což předpokládám sledují spíše lidé se zájmem o HW než BFU, pak mi přijdou ty od Intelu v aktuálním technologickém svrabu jako máchání těmi čepicemi (proto můj názor, že nerozhoduje jen kvantita "100 vs. 600", ale i kvalita). Omlouvám se, že s vámi v tomto ohledu jednoduše a přímočaře nesouhlasím, ale jsme na diskuzi, ne v národní frontě.
Bavime se o marketingovych penezich a Vas názor na to, co Intel dela nebo nedela je irelevantni. Vy nic neovlivnujete. Vase soukrome pc Intel nezajímá. Je zajima prodat milion chipu ne jeden. A na tech milion jsou zamereny peníze na marketing i s jejich cinknutymi testy, podpoře OEm, atd. Neni to o 'Vas' je to o 'Nich'.
Pokud to stale nechápete, je to v pořádku, ale tak nejak je asi zbytečné se o tom dále bavit.