Personifikace Internet Exploreru v sukýnce se jmenuje Inori Aizawa a bez ohledu na imaginárnost jí patří i vlastní profil na Facebooku. Dvouminutové video bylo určeno pro Anime Festival Asia 2013, později k němu přibyla ještě upravená verze Internet Exploreru 11. Postavička představuje cosi jako maskotku programu, což většině našinců asi přijde bizarní, v Japonsku ale takovýto způsob propagace zas tak výstřední není. Ostatně, virtuální dívčiny propagovaly běžně grafické karty Nvidie i AMD/ATi i u nás na západě.
Marketing v Asii má svá specifika
Reklamu pomocí kreslených maskotek Microsoft v Japonsku vede již nějakou dobu. Tyto „představitelky“ operačních systémů, tzv. OS-tan, původně vymýšleli různí amatéři na internetu, nicméně v době Windows 7 vzal Microsoft nápad za svůj, a představil maskotku oficiální, viz video. Také Windows 8 se prodávala dokonce ve speciální edici cílené na fanoušky anime, a svou tvář dostal i balík Office.
Anime slouží Microsoftu i k propagaci tabletů Surface. Tentokrát už nic vlastního nevyráběl, ale rovnou pořídil product placement v kyberpunkové minisérii Ghost in the Shell: Arise. Což, mimochodem, není zrovna druhořadý výtvor. Surface se přímo objevilo v první epizodě, vedle toho si ale Microsoft nechal udělat ještě hned tříminutový speciál, v kterém jeho tablet hraje první housle. Těžko však říct, jak dalece se tento marketing může promítnout do zlepšení prodejů. Deficit v popularitě oproti platformě Android a značce Apple se holt Microsoft snaží dohánět jak to jen jde.
Zdroj: Facebook