Odpovídáte na názor k článku Investoři Nintenda prý na firmu tlačí, ať vyvíjí hry pro iOS a Facebook. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.
Tak především, itproportal.com má za redaktory nemyslící pitomce, nebo jen píšou zaujatě. Srovnávají totiž čísla agentur Nielsen a comScore. Obě firmy používají odlišnou metodiku, proto nejsou výsledky zaměnitelné. Stejně jako u měření návštěvnosti webů má jiná čísla Netmonitor a Google Analytics.
Samozřejmě také neuvádějí zdroje, odkud čísla čerpají, takže jsou z obliga a běžný čtenář jejich omyl neuvidí.
Jenže když si porovnáte statistiky zvlášť, dojdete k jiným závěrům. Ručně jsem vytahal všechny známé reporty comScore a dosadil do grafu. Podíl během dvou let klesl z 20 na 5 procent. V posledním měsíci se už pokles zastavil, čísla za červenec ještě neznáme. V jednom měsíci v roce 2010 taky nebyla dostupná data, ale podle trendu grafu se tam asi nic divokého nestalo.
Nielsen teď sice hlásí 9% podíl, ale v minulém kvartálu to bylo 10 %. Vyzobal jsem další data z historie (jednom období chybí), ale přesto i Nielsen ukazuje sestupný trend.
Asi stejných trendů (s jinými podíly) bych dosáhl s reporty od Canalysu, IDC a dalších agentur.
Na Cnews vás nekrmíme lžemi, všechny údaje jsou ověřeny, uvádíme zdroje a neúmyslné chyby opravujeme na základě konstruktivních komentářů. Vámi zmíněný web článek zfušoval a zase ukázal, jak jsou IT novináři jelita :-).
Ke kvalitě telefonů se vyjadřovat nemíním, to by se strhlo v hádku. Osobně si myslím, že o úspěchu rozhodují všechny tři vámi zmíněné atributy. Marketing nemůže být nikdy tak dobrý, aby přebil cenu a kvalitu. Vždy se musí o něco opřít. Všechno musí být vyvážené, nebo tzv. "good enough".
Označit iPhone za nekvalitní kvůli hranám a "malému" displeji, je dost troufalé. A vůbec, ideální telefon nikdy vytvořen nebyl a nebude. Ke každému bych také určitě dokázal najít minimálně dvě věci, které jej dělí od dokonalosti. iPhone má bezpochyby dobrý marketing, cenu tak akorát, když si jej kupuje 20+ milionu lidí a asi i kvalita stačí.
Trh se bohužel řídí lidmi, nikoliv odborníky. Kabáti asi taky válí na Slavících, vydělávají a lidi je mají rádi. Odborné ceny Anděl ale mají jiné priority a jejich výsledky nijak nekorespondují s tím, jak jsou daní interpreti úspěšní na trhu :-).